Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Csillag születik

Csillag születik

Hanula Zsolt a szerző friss bejegyzései 2014. 08. 01.
Ki beszél itt már A tetovált lányról?
2015-03-23 08:02:00

Már rég rá kellett volna unnunk a skandináv krimikre, mégis tíz évvel Stieg Larsson után még mindig azt

Minden nap: Nőnap
2015-03-16 08:02:00

Nem kerekedett el a szemem Tim Burton új filmjétől, sőt tulajdonképpen Christoph Waltz nélkül az egészet

Szeretlek, Wunder-Pest!
2015-02-25 08:02:00

Egy sosem volt magyar hetvenes évek pajeszos-sárgás miliőjében találkozik japán átok és finn romantika, sok

Elvadult kirándulás
2015-02-21 08:02:00

Eljutni A-ból B-be, nem csak földrajzilag. Reese Witherspoon önmagát keresve az amerikai vadromantikába menekül

további bejegyzések a szerzőtől »

Elsőre azt gondoltam, inkább eredeti, mint jó, pont mint a zene, amit csinálnak. De most már nagyon újranézném, és vadászok a soundtrackre is!

Jon (Domhnall Gleeson – most válogatták be a következő Star Warsba!) a permanens alkotói válság állapotában van, járókelőket és falragaszokat les árgus szemekkel az ihletért, de sehogy nem sikerül kipréselni magából a dalt, amivel berobbanhat a köztudatba. A véletlen siet a segítségére, helyesebben a forgatókönyv népmesei oldala: belebotlik egy – tök ismeretlen – zenekarba, amelynek billentyűsét annak öngyilkossági kísérlete után épp húzzák ki a jeges tengerből. Mintha mi sem lenne természetesebb, a menedzser meghallgatás nélkül beveszi a bandába, és már viszik is az isten háta mögötti alkotói összetartásra és albumfelvételre. Jonnak egyfelől élete álma válik valóra azzal, hogy fontosnak érzett közegbe kerül egy gépezet lényegi alkatrészeként – és itt kerül szembe a sztárrá válás ábrándja a való világgal.

Fotó: filmschoolrejects.com
Talán még tíz éve is meg lehetett volna játszani, hogy a stúdió amíg lehet, titokban tartja, ki is rejtőzik az óriásfej mögött, veszítve ezzel egy nagy nevet a plakáton, de sokkal többet nyerve azon a marketingen, amit a rejtély generál. Most viszont maga a film is megjeleníti, sőt a történet elengedhetetlen részévé teszi azokat a felületeket, amelyek miatt ez a titkolózás már úgysem működhetne. Érzem én, hogy sok a rejtett alany ezekben a mondatokban, biztos tudat alatt így hasonulok a főszereplőhöz. Szóval Michael Fassbender a játékidő döntő többségét ebben a bizonyos maszkban nyomja le, amely tehát maga a messziről kiszúrható alapötlet: az underground sztár, akinek van ez a kis allűrje, mentális deficitje, ugyanakkor művészi megnyilatkozása, hogy tudniillik nem mutatja meg az igazi arcát, csak ezt a komikus karikatúrát. Ez pedig egyben az együttes egész karakterét meghatározza: elnagyolt művészformák, dilis muzsikusok alkotják a kimondhatatlan nevű bandát, amelynek zenéje bár professzionális és komoly szellemi átlényegülés szülötte, egyszersmind komolyan vehetetlen. Mert hogy az egész Frank-ábrázolás a filmben felszabadultan ironikus-szarkasztikus, miközben mesterien épít fel igenis teljesen hiteles drámai helyzeteket, mind az emberi kapcsolatok, mind az alkotói munka szintjén. Ilyenformán néha el is bizonytalanodhatunk, mit akar tőlünk a rendező: hogy kiröhögjük ezeket az álhippiket vagy hogy mégiscsak a művészi érés színfalai mögé lessünk be? És ez az, amitől a Frank számomra az év legeredetibb filmjévé avanzsál.

Fotó: terrymalloyspigeoncoop.com
Ha a film és a banda lelke Frank, az események motorja pedig az elbeszélő Jon, akkor Maggie Gyllenhaal, nem is tudom, talán az epekő szerepét tölti be. Könyörtelenül szúr a legérzékenyebb helyekre és mint a féltékeny nők általában, képes lenne mindent romba dönteni lángoló dühében. Mellettük a menedzser Don már sokkal egyértelműbb karikatúra, egyetlen komolyan vehető pillanata sincs, talán épp ezért is fűződik hozzá a forgatókönyv legtragikusabb jelenete. Mert ez már csak egy ilyen zavarba ejtő film.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Zene Nagy-Britannia Európai filmipar Filmpremier

Ajánlott bejegyzések:

  • Metszet az elengedésről Metszet az elengedésről
  • Törékenységben az erő Törékenységben az erő
  • De mégis, mik voltak '22 legjobb filmjei? De mégis, mik voltak '22 legjobb filmjei?
  • A képzelt szerelem hatalma A képzelt szerelem hatalma
  • A művész nem alkuszik meg, csak fegyelmezett A művész nem alkuszik meg, csak fegyelmezett

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr817936402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard