A Spoon mindig akkor talál ki valamit, amikor nem is gondolná az ember, ez pedig a nagyszerű They Want My Soul esetében újfejt így történt.


Az alapvetően Britt Daniel énekes és Jim Eno dobos köré gyűlő együttes friss lemezét hallgatva olyan érzés keríti hatalmába az embert, mint amikor az évek óta csellengő, kétes cselekedetekbe és unalmas beszólásokba süllyedő haverjáról ismét kiderül, hogy milyen jól kijönnek egymással. Ilyenkor persze a külön töltött idő és új értelmet nyer: a Spoon esetében is szükség volt egy kis magányra és visszatekintésre, hogy újra régi formájában remekelhessen, a They Want My Soul pedig sikerült annyira jóra, hogy még a négy esztendővel ezelőtti botlásra is csak legyintve gondoljunk vissza. Furcsa, de a zenekar akkor a legkiválóbb, amikor a legkevesebből nyeri ki a legtöbbet, a ’14-es munka pedig ebben maximálisan hozza egykori kedvencünket. Csontszáraz gitár; áltsulis matekpéldákhoz hasonló hétköznapi megszólalás és rekedtes, alacsony páratartalmú ének csomósodik össze ismét olyan közönséges hangzású, mégis alattomosan slágeres dalokban, amilyeneket ezen a zenekaron kívül más nem nagyon tud írni. A kenyér egyszerűségével bíró korong így arra hasonlít, mintha Elvis előtti rock & rollt hallgatnánk hússzorosára lassítva, de még talán annak sem lehetne ennyire örülni, mint az itt-ott elektronikával megszórt, egymásba kapaszkodó, aszott dalsorozatnak, amely a banda korábbi anyagaihoz képest talán rezignáltságával nyújt némi újdonságot. Kifejezetten vidám szerzemények ugyanis nincsenek, az örömök csúcsa is maximum a semleges hangulat, ez pedig talán kissé elidegenítheti a rajongókat, viszont pont emiatt a munka mindennél jobban passzol ahhoz a nyárvégi-ősz eleji melankóliához, amit nem egy szerzemény is határozottan felerősít a hallgatóban. A szimpatizánsok tehát vigyoroghatnak nagyon, hiszen a csapat úgy édesgette vissza magát a karjaikba, hogy legfeljebb a hangvétele keserűsödött – alkatilag és egészségügyileg azonban a produkció pontosan úgy szuperál, mint csúcskorában.