Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Átalakítások a Louvre-ban

Átalakítások a Louvre-ban

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2014. 09. 19.
Tánc, zene, mesterségek: a Hagyományok Háza beköltözik a nyári fesztiválokra
2025-07-11 11:07:40

Legyen szó kézműves foglalkozásról, táncházról, népzenei koncertről vagy mesemondásról, a Hagyományok

Teljes a B My Lake 2025 programja: 70+ DJ, divatshow és díjnyertes filmek a Velencei-tónál
2025-07-10 10:23:28

A 2025-ös B My Lake fesztivál minden eddiginél színesebb programkínálattal tér vissza július 24. és 26.

„A zene mindenkié” – Rost Andrea zenei zarándoklata
2025-07-08 12:02:05

Mi történik, amikor egy világhírű operaénekesnő a koncerttermek helyett ott énekel, ahol a zene valóban

Baby Queen - Solére himnusza az újrakezdéshez
2025-07-07 16:00:00

Solére friss szerzemény egyszerre kacér és mélyen személyes, és olyan erőt sugároz, ami a legnehezebb

további bejegyzések a szerzőtől »

A világ egyik leglátogatottabb múzeumában teljesen átépítik a bejáratul szolgáló üvegpiramis földalatti üvegcsarnokát és termeit, az évi 9 millió látogató jobb fogadása érdekében.

A kínai származású amerikai Ieoh Ming Pei által tervezett üvegpiramist 25 évvel ezelőtti felavatásakor halottasháznak csúfolták, mára azonban Párizs egyik jelképévé vált, sokan csak emiatt a látványosság miatt látogatnak el a Louvre-ba. Építésekor a múzeumnak évi 3 millió látogatója volt, a piramist maximum 4,5 millió látogató fogadására tervezték, az elmúlt két évben a látogatottság viszont meghaladta a 9 milliót, azaz megtriplázódott az elmúlt 25 évben - hangsúlyozta Jean-Luc Martinez, a Louvre igazgatója párizsi sajtótájékoztatóján.



A nem tervezett siker miatt a piramis előtti téren a nap minden időszakában kígyózó sor áll, hétvégén általában négy órát kell várni a bejutásra, a földalatti csarnok pedig leginkább egy pályaudvarra emlékeztetett: hatalmas a zaj, nincs elég mosdó, ruhatár, csomagmegőrző, a látogatók a tömegben csak nehezen tudnak eligazodni a kiállítótermek felé. A Piramis-projektre keresztelt 2017-ig tartó nagy átalakítás már nyáron megkezdődött, és alapvető célja az, hogy az 55 ezer négyzetméteres mélyépületben elhelyezett különböző kiszolgáló funkciókat összevonják.

A piramisba a jövőben két bejáraton lehet majd bejutni, ezzel felgyorsul a beléptetés és felére csökken a várakozási idő. A földalatti csarnok közepén kialakított kör alakú információs pult, amelyet a tömegben jelenleg alig lehet észrevenni és a zajban csak kiabálva lehet a pultnál egymás szavát meghallani, a fal közelébe, nyugodtabb helyre kerül, ahol jobban látható lesz az érdeklődők számára. A csarnok hat pontján elhelyezett pénztárakat a könyvesbolt helyén vonják össze, a felszabaduló területeken új mosdókat, nagyobb ruhatárat és csomagmegőrzőt alakítanak ki, a tájékozódást ezentúl óriásképernyők fogják segíteni, a feliratok egyértelműbbek és egyszerűbbek lesznek.

A 404 kiállítóteremben pedig mindenhol általános lesz a háromnyelvű (francia, angol és spanyol) felirat. A szakaszosan történő felújítás alatt a múzeum folyamatosan nyitva tart. Az 53,5 millió euróba kerülő átalakítást a Search nevű francia ügynökség végzi, az üvegpiramis építészeti formájának teljes tiszteletben tartásával. A terveket egyébként a piramis idén 97 éves tervezője is jóváhagyta, sőt néhány tanáccsal is szolgált az átalakításhoz. A felújításhoz a múzeum nem kért állami támogatást, azt az Abu Dhabiban megnyíló fiókmúzeuma bevételeiből fedezi, 10 százalékban pedig a Kinoshita Group nevű japán cég szponzorálja.

Az igazgató örömét fejezte ki amiatt, hogy a Louvre-nak ekkorára nőtt a látogatottsága. "A közönségnek köszönhetően bármilyen kiállítást megengedhetünk magunknak, szabad kezünk van, és megvannak az anyagi eszközeink is hozzá" - hangsúlyozta Martinez. Példaként említette, hogy a jegybevétel 20 százalékát új műtárgyak beszerzésére fordítják. Elmondta, hogy az elmúlt 25 évben teljesen megváltozott a látogatók összetétele, s emiatt is szükséges a tájékozódást az épületen belül egyszerűbbé tenni.

A közönség 75 százaléka külföldi: a franciák után a legnagyobb számban az amerikaiak (14 százalék) érkeznek, az olaszok (5 százalék), a németek, a britek és a brazilok (4,2 százalék) előtt. A látogatók 60-70 százaléka először és a legtöbb esetben utoljára jár a Louvre-ban, a látogatók többsége családosan érkezik, az átlagéletkoruk pedig 37 év. "Általában nem ez a képünk a múzeumról. A Louvre-ba nem a hagyományos közönség jár. Közben pedig a klasszikus műkedvelő látogatókat is ki kell szolgálni. Vagyis teljesen megváltozott mindaz, amit a látogatóknak nyújtanunk kell" - hívta fel a figyelmet Martinez.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Párizs Louvre Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Német városból a divatvilág élére – Karl Lagerfeld lenyűgöző élete Német városból a divatvilág élére – Karl Lagerfeld lenyűgöző élete

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr837938006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard