Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Pop a paradicsomban

Pop a paradicsomban

Judák Bence a szerző friss bejegyzései 2014. 09. 25.
A lengyelek Kolorádó-fesztje idén is üt
2019-04-16 22:00:49

Ár-érték arányban talán nincs is jobb lehetőség a régióban a lengyel OFF fesztnél, ahol idén is találkozik

Csókok lefekvés előttre
2016-09-21 13:32:24

Idén már másodszorra jelentkezik nagyobb lélegzetvételű lemezzel a Junior Boys, a kanadaiaknak pedig még mindig

Egy percre elvesztettem magam
2016-09-16 12:25:02

Nem láttuk sem Kings of Leont, sem a Major Lazert, de nagyon jól éreztük magunkat a 2016-os berlini Lollapalooza

Emberies ösztönök
2016-09-07 09:33:51

Novemberi koncertje előtt pont jókor jött a Glass Animals új stúdiólemeze, amin a fiúk megmutatják, hogy

további bejegyzések a szerzőtől »

Vajon hogy áll meg a lábán az előző évtized legvégének egy-egy kereskedelmi/kritikai kedvence? A La Roux és a Pains Of Being Pure At Heart elmesélik nekünk.

La Roux – Trouble In Paradise
Polydor, 2014

Bizony a 00-ás éveknek is megvolt a maga britpopja, vagy ha nem is, a (?) La Roux és Little Boots közötti csatározás nagyon is annak tűnt. Ugyanúgy két azonos kategóriából származó zenész feszült egymásnak ugyanannyira értelmetlen módon, és mivel mindketten elég jó köridőt futottak, a párbajban nem lehet objektíven győztest hirdetni, kinek az alacsony hercegnő táncdalai, kinek a fiús lány énekmanírjai jöttek be jobban. Sajnos abban is osztoztak a produkciók, hogy mindegyikük jó sokat szopott a második kapura lövéssel, és ha a tavalyi Nocturnes a maga négyesztendős elkészültével nagyon senkit sem érdekelt, mit várhatunk a magyar rádiókat is megfertőző La Roux elfecsérelt fél évtizedétől? Akármit is, a Trouble in Paradise kicsit sem sikerült rosszul, és bár nyilván nem fogjuk remekműként emlegetni, funkcióját teljesen betölti; ez pedig nagyjából azonos, mint a 2009-es debütnél: a butikok és a ízlésérzékenyek együttes kielégítése könnyed, mégsem sekélyes, pozitív popdalokkal. Annyi a különbség most, hogy kevesebb a Human League és úgy általában a szinti, ám még a tagadhatatlan new wave-esedés mellett sem mondanánk kifejezetten szervesnek az összhatást. Úgy látszik, ez a műanyag dolog a néhány fotón látható kopasz úr (Ben Langmaid) hozománya volt, az együttes csendestársa ugyanis a ’14-es lemezen már egyedül hagyta az orrszarvúhajú Jacksont, aki láthatóan nem rezelt be a feladattól - a kilencszámos korong soha nem ül le, növelve az igényt a hölgy következő próbálkozására, amire remélhetőleg nem kell huszonnyolc éves koromig várnom.
78%

The Pains Of Being Pure At Heart – Days Of Abandon
Fierce Panda/Neon Music, 2014

A 2009-es évfolyam éltanulója volt az amerikai TPOBPAH is, azonban egy másik intézményben. A New York-i csapat ugyanis hangsúlyosan az édes/naiv tinipop lovat próbálta elektromos gitárokkal megülni úgy, hogy minden dala egy tökélyre fejlesztett söcsö-posztnak felelt meg - véget nem érő fiatalság, horgászcsali-szerű melódiák és a félelem, hogy ha három percnél tovább éneklünk befogott orrú kisbaba módjára, tuti elkap az igazgató. Tényszerűen nézve a dolog egész jól működött nem csak az első korong, hanem a két évvel későbbi folytatás idején is, ám idén már akaratlanul is a fejembe fúrta magát a gondolat, aminek amúgy nem lenne szabad; hogy a csapat szörnyen kiment a divatból. Ha alapvető tulajdonságait nézzük, ez az album bizony van olyan jó, mint a debüt: ha a bemutatkozás volt a Psychocandy, az egyel ezelőtti lemez pedig a Loveless, akkor ezúttal mintha végre megtalálta volna önálló hangját a zenekar, és már nem akar senkire sem hasonlítani. Azonban pont akkora, amikor egy olyan csilingelőbb, twee-bb és aranyosabb hangzást rajzolt maga köré (amit, ha megtagadjuk a Smiths-t, még akár eredetinek is lehet titulálni), ért el a közönség oda, hogy harminc cuki szerzemény nem feltétlen nyújt többet, mint tíz. És sajnos ebből származik a Pains legnagyobb baja, hogy hiába találta meg a remek dalok gyártósorához való kulcsot, érdemben sosem változtak a munkái, még ha az igen hangsúlyos megszólalásbeli kísérletezgetésekkel próbálta is ezt elfedni. Persze nem rossz a Days of Abandon, a homokozó és mesekönyv hangulat nekem is imponál, a lemez pedig édes, aranyos. De úgy kb. ennyi.

73%

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
New York Zene Rock Pop Lemezáru

Ajánlott bejegyzések:

  • Rutinműtét az ötletparadicsomban Rutinműtét az ötletparadicsomban
  • Más hangok, más szobák Más hangok, más szobák
  • Még egy csésze fekete? Még egy csésze fekete?
  • Jön a testvérzenekarok fesztiválja! Jön a testvérzenekarok fesztiválja!
  • Ünnepel a legendás magyar csapat Ünnepel a legendás magyar csapat

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr697938170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard