Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Eleanor Rigby eltűnése

Eleanor Rigby eltűnése

Hanula Zsolt a szerző friss bejegyzései 2014. 11. 01.
Ki beszél itt már A tetovált lányról?
2015-03-23 08:02:00

Már rég rá kellett volna unnunk a skandináv krimikre, mégis tíz évvel Stieg Larsson után még mindig azt

Minden nap: Nőnap
2015-03-16 08:02:00

Nem kerekedett el a szemem Tim Burton új filmjétől, sőt tulajdonképpen Christoph Waltz nélkül az egészet

Szeretlek, Wunder-Pest!
2015-02-25 08:02:00

Egy sosem volt magyar hetvenes évek pajeszos-sárgás miliőjében találkozik japán átok és finn romantika, sok

Elvadult kirándulás
2015-02-21 08:02:00

Eljutni A-ból B-be, nem csak földrajzilag. Reese Witherspoon önmagát keresve az amerikai vadromantikába menekül

további bejegyzések a szerzőtől »

Újabb formabontó filmes vállalkozás, ami ha nem is szól akkorát, mint mondjuk a Sráckor, de megéri rászánni az időt. A Beatles ihlette történet első része most debütál.

Nem szoktam azon nyafogni, hogy milyen ostobák a magyar címek, de itt azért elmorzsoltam egy könnycseppet. És főként, mert öklöt rázni is felesleges, tényleg ez kell a népnek, hogy egy szerelem története, ebből ért. Bár, és nem mondom, hogy ennek örülök, inkább csak megállapítom, aki ebből ért, és ez viszi be a filmre, az rendesen pofára esik. A The Disappearance of Eleanor Rigby: Her nem az Igazából szerelem romantikáját követi, hanem inkább a Betty Blue-ét. Rögtön az elején a címszereplő leugrik a hídról, s csak jóval később derül ki, mi vitte rá erre. Mint ahogy az is, hányadán áll épp élete szerelmével, akinek nézőpontját majd a második epizódban ismerhetjük meg. Tehát már most is eléggé csepegtetve érkeznek az információk, amelyek felülírják a korábban látottakat, mint ahogy elvileg ennek az egész kis minisorozatnak ugyanez a koncepciója, az új rész új információinak tudatában újragondolni az addigiakat.



Linklater és a Sráckor jut eszembe egyre többször, ahogy megpróbált alkalmazni egy újfajta filmnyelvet a 12 éven át tartó forgatással. Ned Benson vállalkozása nem ilyen nagy ívű, de kockázatos és figyelmet érdemlő. Egy azon történet (igen, egy szerelemé) két különböző szemszögből (igen, a nő és a férfi néző pontjából) elmesélve, s mindezt két elvileg önálló, egész film keretein belül. Ugyanakkor a most bemutatott első rész mégsem lehet teljes egész, és ez, ne legyen igazam, meg fog látszani a nézőszámban is. Aki értetlenül áll majd fel, esze ágában sem lesz négy héttel később jegyet váltani a második részre. Amikor is feltehetően nem pusztán egy másik megközelítést, de egy feldobott ígéret beteljesítését kapjuk majd. Én legalább is ezt várom tőle, még ha ilyen ígéretet nekem nem is tett senki.



Egyelőre az tudjuk, hogy Jessica Chastain elbűvölően finom színjátszást mutat be, karakterének személyiségfejlődése különböző hangulatokba sodorja, játéka így színes, de nem csapongó, feszült, de nem túlfeszített. Ez pedig nagyban segíti a nézőt elfogadni a film néha embert próbáló lassúságát, hogy a látszólagos eseménytelenséget is kitöltse valami, ami legfeljebb csak a színésznő arcáról olvasva értelmezhető.



Vagyis a befogadási nehézségek dacára sem vagyok képes szabadulni attól a gondolattól, hogy az utolsó snitt, ahová a női nézőpont elvezet, a másik irányból közelítve drasztikusan új értelmet nyerjen majd. Körülbelül, ahogy a Visszafordíthatatlan vagy a Memento utolsó jelenete írta felül azt, ami pedig már az első percekben befejezett volt. Ha nem így lesz, csalódni fogok. De most félidőben, azt mondani, hogy a The Disappearance of Eleanor Rigby című duplafilm nem felelt meg az elvárásaimnak, igazságtalan ítélethozatal volna. Illetve némi magyarázat még szükséges ide: nem is két, hanem három film alkotja a csomagot, a záró darab a Them alcímet viseli, viszont nem tudni egyelőre hazai bemutatóról. Ebben nincs semmi meglepő, hiszen míg az első két részre szorítkozva épp az elbeszélés kétoldalisága a truváj, addig ezekből összerakni egy vegyes nézőpontú, tulajdonképpen teljesen hagyományos romantikus drámát, aligha jelent mérföldkövet a filmkészítésben. De persze várjuk ki a legvégét.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
New York Film Szerelem Dráma Hollywoodi filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Az élet megy tovább? Az élet megy tovább?
  • Kutyafuttában megcsiszolt gyémánt Kutyafuttában megcsiszolt gyémánt
  • Egy felsírás után Egy felsírás után
  • Újra van Lelke a Pixarnak Újra van Lelke a Pixarnak
  • Tíz film 2020-ból, amit látnod kellett volna Tíz film 2020-ból, amit látnod kellett volna

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr847939202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. Megjöttek a meztelen hősnők
  4. A 10 legütősebb drogos film
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard