Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Terry Gilliam és az élet értelme

Terry Gilliam és az élet értelme

Hanula Zsolt a szerző friss bejegyzései 2014. 11. 08.
Ki beszél itt már A tetovált lányról?
2015-03-23 08:02:00

Már rég rá kellett volna unnunk a skandináv krimikre, mégis tíz évvel Stieg Larsson után még mindig azt

Minden nap: Nőnap
2015-03-16 08:02:00

Nem kerekedett el a szemem Tim Burton új filmjétől, sőt tulajdonképpen Christoph Waltz nélkül az egészet

Szeretlek, Wunder-Pest!
2015-02-25 08:02:00

Egy sosem volt magyar hetvenes évek pajeszos-sárgás miliőjében találkozik japán átok és finn romantika, sok

Elvadult kirándulás
2015-02-21 08:02:00

Eljutni A-ból B-be, nem csak földrajzilag. Reese Witherspoon önmagát keresve az amerikai vadromantikába menekül

további bejegyzések a szerzőtől »

A világ káoszában csak elveszni lehet, és ha ezt nem fogadjuk el, életünk végéig dolgozhatunk a kozmoszt leíró képleten. Mert a világ káoszában csak elveszni lehet.

Ha ezt nem fogadjuk el, életünk végéig dolgozhatunk a kozmoszt leíró képleten.
Egyszerűbb, ha élvezzük a szorongást és beleszeretünk az érzelempótló alkalmazásokba.


A csengőhangok és személyre szabott reklámszlogenek áradatában élő emberiség nagy része elégedett a helyzetével, sőt szereti a nagy testvért. Qohen Leth-t azonban nyomasztja a tudatlanság felismerése, amely megszámlálhatatlan csatornából feldolgozhatatlan mennyiségben zúduló információ-cunami alól is kiviláglik, tudniillik hogy fogalma sincs, miért van ezen a földön. A meghasonlott, kényszeres, szorongásaival viaskodó férfi naphosszat monitorja előtt ül, kivéve amikor egy orvosi bizottság előtt igyekszik hasztalan bizonygatni, hogy haldokló beteg.


Leth a Terry Gilliam-i disztópiahősök panoptikumának újabb kísérleti egere, aki holland szögből fényképezett bizarr alakzatú jövő-díszletek között küzd a rideg valósággal. A Zéró elmélet tétje, ha volt ilyen, talán az is, hogy túl Orwellen és Asimovon, Cronenbergen és Watchowskikon még mindig a Brazil rendezője az, aki a legtöbb szorongást képes kiváltani groteszk képeivel a technikától, jövőtől, hatalomtól és egyáltalán az élettől, ha csak bizonyos fokig is, de irtózó közönségből. Saját magát mondja fel, sokadszorra, lépcsőjének fokait lerágott csontok alkotják, de amikor direkt idéz a Mátrixból és szinte csak a közönség nevetését nem keveri be alá, talán nem csak számomra húzza ki a méregfogát az ilyesfajta kritikáknak. A feszület kamera-fejű megváltója, az illúziókat áruló online prostitúció vagy a mobilfényt felmutató szinglihordák csak néhány kiragadott példa, hiszen Gilliam koponyájából másodpercenként pattannak ki ehhez hasonló ötletek, amelyek mind a kopasz Christoph Waltz hányattatásainak kellékeivé lesznek.


Mellette maroknyi mellékszereplő, a mindenkit Bobnak szólító tinédzser Bob, a virtuális erotikából ki-kilépő call girl (Mélanie Thierry), valamint néhány izgalmas minijelenlét, a vizsgálóorvos Ben Whishaw, Tilda Swinton mint pszichoterapeuta-alkalmazás, illetve Matt Damon az arctalan cég arca alkotják az osztálytablót. Persze ők csak díszkíséret, hiszen ezt a harcot, mely könnyen a végső lehet számára, Leth egymaga vívja. Akárhogy is, én a Zéró elméletnél jóval kisebb volumenű ambivalencia feloldásába is belefeledkezem a vetítés alatt, tudniillik hogy miként képes ennyire részletgazdag és ambiciózus lenni az a vállalkozás, amely pedig Gilliam úgymond nagy filmjei után egy könnyed ujjgyakorlat érzetét keltik. Ezzel együtt könnyen lehet, hogy nem megyünk ma már sokra azzal, ha a hús-vér feleslegesség elől a pixeluniverzum virtualitásába menekülő felhasználók mentálhigiéniás problémáit boncoljuk, főleg, ha végeredmény mindig nulla. De azzal sem, ha az élet értelmét kutatjuk.


tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Sci-fi Hollywoodi filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • A monotonitás ezer arca A monotonitás ezer arca
  • Ötvenedik típusú találkozások Ötvenedik típusú találkozások
  • A halál utáni élet alkalmazáson belüli vásárlásokat tartalmaz A halál utáni élet alkalmazáson belüli vásárlásokat tartalmaz
  • Paradoxonok városkája Paradoxonok városkája
  • Brad Pitt viszi el a Halálos iramban-t az űrbe Brad Pitt viszi el a Halálos iramban-t az űrbe

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr697939372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. Megjöttek a meztelen hősnők
  4. A 10 legütősebb drogos film
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard