Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Amerikában is hódít a magyar zenész

Amerikában is hódít a magyar zenész

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2015. 01. 20.
„A zene mindenkié” – Rost Andrea zenei zarándoklata
2025-07-08 12:02:05

Mi történik, amikor egy világhírű operaénekesnő a koncerttermek helyett ott énekel, ahol a zene valóban

Baby Queen - Solére himnusza az újrakezdéshez
2025-07-07 16:00:00

Solére friss szerzemény egyszerre kacér és mélyen személyes, és olyan erőt sugároz, ami a legnehezebb

Tűvel írt történetek – Elismerések a legszebb magyar hímzéseknek
2025-07-07 10:54:24

Rekordszámú alkotással zajlott le a 2025-ös Kisjankó Bori Országos Hímzőpályázat. A legszebb kézimunkák

Magyar dallamok Japánban - A Cimbaliband sikere Oszakában
2025-07-03 18:13:45

A magyar népzene különleges hangzása, a cimbalom egyedisége és a Cimbaliband szenvedélye ragadta magával a

további bejegyzések a szerzőtől »

Lebilincselőnek, rendkívülinek és erőteljesnek nevezte Baráti Kristófnak a washingtoni The Phillips Collection hangversenytermében adott szólóhegedű-koncertjét a The Washington Post.

A lap online kiadásában hétfő este megjelent kritikájában Stephen Brookes arról írt, hogy egy 90 perces szólóhegedű-előadás "bármely hegedűs számára a kötéltánchoz" fogható feladat, mert nemcsak "a koncert dallamának, harmóniájának és ritmusának súlyát kell egyedül elbírnia", hanem annyira "lenyűgözően kell játszania, hogy elenyésszenek a szólóforma korlátai". A szerző szerint ez nagyszerűen sikerült a magyar virtuóznak.

Brookes jellemzése szerint Baráti "jóformán mozdulatlanul", a világot kizárva, lehunyt szemmel merült el a szonátákban, a zene pedig, a művész "showmanséget" nélkülöző félrehúzódásának köszönhetően "váratlan erővel" tört elő a két Eugene Ysaye-műből, amelyeket "rendkívüli intenzitással" és majdnem zenekari terjedelmű hangzással szólaltatott meg.

(Fotó: Jacquelin Strammer/mupa.hu)
Az Ysaye-darabok "megkapó" interpretálását követte a hangverseny "súlypontja", Bach 2. d-moll partitája. A szerző szerint Baráti "mesterien" adta elő a "talán a legnagyszerűbb szólóhegedűre írt művet".

Bartók Szólószonátáját "Baráti olyan éleslátással és értéssel játszotta, hogy a közönség hosszas álló ovációban tört ki, visszahozva őt egy ráadásra, Paganini Capriccio No. 1 című darabjának előadására" - méltatta Brookes a magyar muzsikust.  

Baráti Kristóf az MTI-nek nyilatkozva elmondta, hogy Washington észak-amerikai koncertkörútjának negyedik állomása volt. Előzőleg, január 13-án a West Palm Beach-i Kravis Centerben, január 15-én Torontóban, január 16-án a bostoni Harvard Musical Association koncerttermében lépett fel. Január 20-án, kedden Harrisburgben, 21-én, szerdán pedig a New York-i Carnegie Hallban ad koncertet.

"Szólóhegedűre eleve nincsen túl változatos és túl nagy repertoár, azonban ez a három szerző a hegedű három annyira különböző aspektusát mutatja be - miközben nagyon jól kapcsolódnak is egymáshoz -, hogy azt hiszem, nagyon kerek műsort lehet belőlük összeállítani" - mondta az előadóművész turnéja programjáról.


Azzal kapcsolatban, hogy melyik hangzásvilágban érzi magát a legjobban, úgy fogalmazott: nem helyezné egyiket sem a másik elé. "Bach talán az alapját jelenti mindenfajta hangszeres polifón játéknak. Ysaye hat szólószonátájának nagyon egyedi hangzásvilága van: 20. századi, de képes beleszőni a zenéjébe a posztromantikus hangulatot. Bartók pedig saját műveiből és minden korábbi szólóhegedűs műből tudott meríteni, nem beszélve a rengeteg népzenei hagyományról, és ezeket mind bele tudta sűríteni a szólószonátájába" - hangsúlyozta a hegedűművész.

Baráti Kristóf elárulta, hogy óriási lehetőségnek tekinti, és izgatottan várja a Carnegie Hall-beli fellépést, de "ugyanazzal a hozzáállással, alázattal" készül a koncertre, mintha bárhol máshol játszana a világon.

A bachtrack.com összeállítása szerint 2014-ben Baráti Kristóf volt a világ legkeresettebb hegedűművésze. A magyar virtuóz tíz esztendeje a Chicagói Stradivari Alapítvány Stradivari-hegedűjén játszik, amely 1703-ban készült.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
USA Zene Kritika Sajtó Komolyzene

Ajánlott bejegyzések:

  • Concerto Mesteriskola Albrecht Mayer oboaművésszel Concerto Mesteriskola Albrecht Mayer oboaművésszel
  • Újra Veszprém lesz az operett fővárosa Újra Veszprém lesz az operett fővárosa
  • TITOK évad a Pannon Filharmonikusokkal TITOK évad a Pannon Filharmonikusokkal
  • Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében
  • Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr267941314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard