Anger Zsolt, Dobó Kata, Kovács Ádám és Osváth Judit főszereplésével mutatják be májusban a Közelebb című előadást, amelynek hátterében az Átrium Film-Színház menedzsmentje útjára indította Indiegogo kampányát.
Az angolszász író, Patrick Marber darabját 1997-ben mutatták be Londonban; a mű és szerzője egycsapásra világhírűvé vált. A Közelebb nemcsak a világ jelentős színpadain aratott sikert, a filmváltozatot 2004-ben Mike Nichols rendezte - olyan világsztárokkal a főszerepben, mint Natalie Portman, Julia Roberts, Jude Law és Clive Owen.
A történet központjában egy szerelmi négyszög áll. A szereplők: egy fiatal rebellis sztriptíztáncosnő, egy félénk, de nagyravágyó nekrológíró, egy középkorú hedonista bőrgyógyász, és egy, az érzelmeit ridegséggel leplező fotográfusnő. Négyük sorsa közel öt éven át összekapcsolódik, mindannyian elvesznek a vágyak labirintusában. Ha úgy tetszik, a Veszedelmes viszonyok ezredfordulós változatának jelenetei peregnek a nézők szemei előtt - a fő mozgatóerők azonban továbbra is a szex, a féltékenység és az árulás. A darab sikerének a titka talán az, hogy Marber mesteri tudással keveri az angol önironikus humort a húsbavágó emberi drámával, s mindeközben nem kímél semmilyen tabutémát - írja a PORT.HU a történetről.
A márciusban induló projekt egy immáron kétéves együttműködés folytatása. Az előadást Radnai Márk állítja színpadra, akit az Átriumban a DROSZT rendezőjeként ismerhettünk meg. A - 011 - olyan kreatív fiatal színészeket, alkotókat, filmeseket és designereket fog össze, akiket az Átrium Film-Színház vezetése fontosnak tart. A Közelebb szerelmi négyszög szereplői Anger Zsolt, Dobó Kata, Kovács Ádám, Osváth Judit.
Az április 11-ig futó Indiegogo kampány keretében 16.800 dollárt (kb. 4.500.000HUF) szeretnének összegyűjteni az ötletgazdák. Az előadás tervezett bemutatója: 2015. május 11. Budapest, Átrium Film-Színház. A projektre itt lehet kisebb-nagyobb összegeket felajánlani.
Azok, akik a projektet támogatják, hozzájárulnak ahhoz, hogy újfajta művészeti módszerekkel dolgozó és friss irányvonalat képviselő fiatal csoport önálló munka keretében hozzon létre egy előadást.
A kampány részleteiről az ötletgazda, az Átrium Film-Színház művészeti igazgatója, Magács László mesélt.
Mit takar pontosan a közösségi finanszírozású kampány a Közelebb esetében?
Régóta hangoztatom, hogy csak az egyéni felelősségben hiszek. Szerencsére a meggyőződésem egyre inkább találkozik sokak szemléletével. Az a tapasztalatom ugyanis, hogy az ország polgárai egyre öntudatosabbak, nevezetesen azt gondolják: felelősséggel tartozunk bizonyos dolgokért. Nekem igazgatóként persze az a legfontosabb, hogy a színházamért vállaljanak kötelezettséget mindazok, akik szeretnek minket, nézik az előadásainkat. S bár nagyon remélem, hogy soha nem kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy ennek a területnek az állami támogatása megszűnjön, ugyanakkor azt is gondolom, hogy a kultúrafogyasztóknak, néha még a jegy árán túl is érdemes befektetniük a preferált színházukba. Már jó ideje töprengek azon, hogy úgy hozzunk létre produkciókat, hogy a közönségünket kvázi befektetőként is bevonjuk az előadásokba. Meggyőződésem, hogy 10, 50, vagy 100 dollár megéri, hogy létrejöhessen egy új produkció.
Az sem elhanyagolható tény, hogy azok, akik adakoznak, lépésről lépésre nyomon követhetik a befektetésük útját, hiszen a pénzükből előadás születik.
Természetesen nem akarom a nézőkre ráterhelni a színház működését, de hiszek abban, hogy ha ez a darab megszületik, és jó érzéssel tölti el mindazokat, akik adnak, akkor ez lehet egy erős, független lába a kultúracsinálóknak arra, hogy így is lehet előadásokat létrehozni. Azt azonban gyorsan tegyük hozzá, hogy egy-egy produkciónak a minősége persze mindig kérdéses. De szerintem ez így van jól, mert ez jelenti azt, hogy az alkotók kísérleteznek, és mást akarnak, mintsem egy jól bevált forgatókönyv szerint előadásokat csinálni. Mindenesetre azt lehet tudni, hogy a - 011 - egy olyan kreatív csapat, amelyiknek a közös munkájából egy épeszű produkció születik majd.
Amúgy külföldi minta az alapötlet?
Hát persze! A közösségi szponzorációs kampányok külföldön évek óta működnek. Egy előadás életre hívása ugyanúgy egy termék, mint egy innovatív tudományos kísérlet vagy egy környezetvédelmi projekt kivitelezése. Meggyőződésem, hogy akkor színes egy társadalom, ha annak minden tagja eldöntheti, hogy számára mi élvez prioritást, vagyis mi az az ügy, ami mellé úgy is hozzá akar és tud állni, hogy némi pénzzel is támogatja.