Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Ismét bújik!

Ismét bújik!

Kovács Gellért a szerző friss bejegyzései 2016. 06. 03.
„A kispanda szinte beleszuszogott az arcomba!”
2018-04-20 14:24:25

A Pandák című IMAX-film nem sokkal, de valamivel mindenképpen többet tud annál, hogy szimplán csak vonzóvá

Clint Eastwood ajándéka
2018-03-16 12:40:11

Egy 87 éves hollywoodi legenda azt csinál, amit akar. Most éppen 30 millió dollárt költött arra, hogy három

A lány, aki hiába ugrotta meg a tripla axelt
2018-01-31 13:56:50

A 3 Oscarra jelölt Én, Tonya annyira szórakoztató film, hogy közben szinte észre sem venni, mennyire zavarba

A kicsi mindenhonnan nézve nagy lehet
2018-01-11 11:07:03

Alexander Payne magához képest igencsak sokat markolt a Kicsinyítés sel, s az összetörpített kisember

további bejegyzések a szerzőtől »

Tele van a főváros poszterekkel, melyeken két zord tekintetű férfi néz rá az utazóközönségre – ők az Outcast című friss tévésorozat főhősei. Azért olyan megviseltek, mert akár kisgyermekekből kell (szó szerint is) kiverekedniük az ördögöt.

Walking Demon, ennyivel is elintézhetnénk a dolgot, elvégre, a vámpírok és a zombik után tényleg úgy tűnik, mintha a horroralapú kábelszériák kicsit ráállnának a fenevadak kiebrudalására az emberekből. A jövőben több hasonló produkció is képernyőre kerülhet, de ez itt azért is kiemelt, mert tényleg a Walking Dead-es Robert Kirkman képregényéből készítik, méghozzá az alkotó irányításával. Az első rész teljesen ingyen megnézhető a Facebookon, magyar szinkronnal, s aki bírja az olyan durvulásokat, melyekben gyerekbőrbe bújt sátánfattyai rágják le a saját ujjukat, hogy aztán az ördögűzők, a lélek visszaszerzésének érdekében, már elnézést, de a szart is kiverjék belőlük, nos, annak az első részt nagyon tudom ajánlani. Hiszen olybá tűnik, a klisék hatásos felmondása mellett mélysége is lehet a dolognak.

Jó, azért ne menjünk el szó nélkül amellett, hogy legyen bárki, bármekkora horrorfan, ha azt látja egy filmben, hogy felnőttek vernek félholtra egy gyereket, bizony nem szívesen néz oda, sőt ki is kapcsolná azonnal a lejátszót. Előjön belőle a szülő is, hogy jaj, ezt nagyon nem kéne, nagyon-nagyon nem. Csak hát a zsáner bizony ilyen: William Friedkin 1973-as Az ördögűzőjét is leginkább azért soroljuk még mindig a legsokkolóbb filmek közé, mert egy ártatlan kislányt használ benne gúnyaként a gonoszok főgonosza, s olyan durvulásokat enged meg magának, melyeket még mozgóképen is felháborítónak érez, akinek van szíve. A hit törékenységének dilemmája mellett ez az undor működteti a hasonló történeteket, meg persze az, hogy ott van a sok évszázados kérdés, hogy mit gondoljunk az egyesek szerint nagyon is létező ördögűzésről, mint olyanról, melyet bizonyos beszámolók szerint sokfelé művelnek a világban.

E messzire vezető legendakörbe most nem gázolnék bele, mert a filmekhez csak annyi köze van, hogy emeli a borzongás helyi értékét: az ilyen „igaz is lehet” ügyek mindig emelik – az Outcast pedig biztos kézzel, és az első rész alapján komoly tartalékokkal felvértezve játszik rá erre is. A legizgalmasabb benne az, hogy nem csak a túlvilági témákat variáló sorozatok már jó bejáratott (lejáratott?) átívelő szálait kezeli magabiztosan, de színészeinek köszönhetően hosszú köröket ráver az utóbbi jó pár évben bemutatott mozifilmekre is.

Önmagában baromi szükségtelen is lehetne ez az egész, elvégre ördögűző papot láttunk már eleget a moziban, tudjuk azt is, milyen arcot kell vágni, amikor a bestiának keresztet mutatunk, vagy meglötyköljük szenteltvízzel, s azon se akadunk már ki, hogy Isten szolgája a nyugodtabb perceiben kártyázással, ivással vezeti le a feszültséget. A kiváló brit színész, Philip Glenister olyan három másodperc alatt kedvelteti meg velünk Anderson atyát, akinek Rome városában (ez is utalás, persze) akár félnaponként kell házhoz mennie megszállt emberekhez, s ha mindez nem lenne elég neki, azt is kezelnie kell valahogy, hogy a lakóközösség démoni dolgokban eddig „érintetlen” része megveti őt, s még a plébániát is összefirkálják. Kell neki segítség, persze, hogy kell, s ott is van a másik főszereplő, Kyle (Patrick Fugit), akinek iszonyú nehéz gyermekkora volt. Ami aztán a felnőttséggel is folytatódott – megpróbáltatásait nem is lehet szavakkal leírni, ezért a készítők inkább megmutatják nekünk ügyesen adagolt flashbackekben. Az epizód végére már nem is az lesz a fontos, hogy mennyire eredeti, amit láttunk, és látni fogunk, hanem az, ahogy Glenister és Fugit párosát érdekessé teszik számunkra. Amit azzal érnek el, hogy hagyják a színészeket játszani. Ők meg nagyon tudnak, s meg is mutatják, mennyire. Így lesz aztán lélektanilag is tétje a dolognak.

Kyle kiválasztott, mi lenne más, Andersonnak pedig kell egy harcostárs – ennyit kellett közölni velünk a pilotban. S nagyjából bemutatni, kikhez szól az Outcast. Én úgy érzem, elsősorban azokhoz, akik kedvelik, amikor tehetséges művészek örökérvényűnek tudnak bemutatni bizonyos sokszor elmesélt történeteket, s van nekik ehhez a zsánerhez érzékük, elhivatottságuk, popkulturálisan is megalapozott koncepciójuk, miegymásuk. A nézőknek meg gyomruk, idegrendszerük ahhoz, hogy el tudják viselni a pokoli attakot, s meg tudják látni a nyomasztás mögötti, okosan provokatív szándékot arra, hogy akár egy ilyen kommersz termék segítségével is szembe merjünk nézni a valóságban kevéssé látványos, ám igen erősen fenyegető félelmeinkkel. Bizony, ha úgy tetszik: a démonainkkal. Közhelyesnek hangzó feladat, de sajnos még mindig nem kopott ki a napirendből. Nem is szándékozik.

A bevezető részben mindez benne van, s egyelőre ennyi több mint elég.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Horror Sorozatok Tévé Hollywoodi filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Múmia sírok titkai, elhagyott építmények és grandiózus európai csaták Múmia sírok titkai, elhagyott építmények és grandiózus európai csaták
  • Mozikba kerül az év egyik legjobb horrorfilmje Mozikba kerül az év egyik legjobb horrorfilmje
  • Hamarosan a mozikban az év legjobban várt horrorfilmje Hamarosan a mozikban az év legjobban várt horrorfilmje
  • Az első amerikai űrhajósnő élete Az első amerikai űrhajósnő élete
  • Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr108775706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard