Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Összefogtak a hazai kommunikációs ipar nagyjai

Összefogtak a hazai kommunikációs ipar nagyjai

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2021. 12. 16.
Teljes a B My Lake 2025 programja: 70+ DJ, divatshow és díjnyertes filmek a Velencei-tónál
2025-07-10 10:23:28

A 2025-ös B My Lake fesztivál minden eddiginél színesebb programkínálattal tér vissza július 24. és 26.

„A zene mindenkié” – Rost Andrea zenei zarándoklata
2025-07-08 12:02:05

Mi történik, amikor egy világhírű operaénekesnő a koncerttermek helyett ott énekel, ahol a zene valóban

Baby Queen - Solére himnusza az újrakezdéshez
2025-07-07 16:00:00

Solére friss szerzemény egyszerre kacér és mélyen személyes, és olyan erőt sugároz, ami a legnehezebb

Tűvel írt történetek – Elismerések a legszebb magyar hímzéseknek
2025-07-07 10:54:24

Rekordszámú alkotással zajlott le a 2025-ös Kisjankó Bori Országos Hímzőpályázat. A legszebb kézimunkák

további bejegyzések a szerzőtől »

Együttműködési szabálykönyvet dolgoztak ki a szakma reputációjának emelése, illetve fenntarthatóságának biztosítása érdekében.

Közös ügyfél-ügynökség oldali alapelveket, ajánlásokat és vállalásokat fogalmazott meg a megbízók képviseletét is zászlajára tűző Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és az ügynökségeket tömörítő Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A két meghatározó szakmai szervezet által közösen létrehozott kommunikációs iparági white paper a Fairplay Book nevet kapta. A dokumentum mérföldkövet jelenthet a hosszútávú, kölcsönös, értékalapú ügyfél-ügynökség kapcsolatok megteremtésében, ami nagyban segíti a szakma reputációjának emelését, fenntarthatóságának biztosítását. A kezdeményezés mögött az MMSZ 70 megbízó oldali tagja, a MAKSZ 46 tagügynöksége és 6 szakmai társszövetség áll.

A kidolgozott ajánlások mérlegelése, betartása áttekinthetőbbé, kiegyensúlyozottabbá teszi az ügyfelek és ügynökségeik közös munkáját, és így lehetőséget teremt a döntéshozóknak, hogy pontosabban definiálják a rendelkezésükre álló erőforrások helyét és szerepét a marketing folyamatban. Ennek eredményeként hatékonyabb kampányok jöhetnek létre, illetve jobban tervezhetőbbé válnak az ügynökségi szolgáltatások is. Mindkét szövetség vallja, hogy a szakmai szereplők nem „ügyfelekre és alvállalkozókra”, hanem együttműködő partnerekre oszthatók fel: az ügynökség a megbízó belső erőforrása. Egy motivált, megújulásra képes csapat pedig a legmagasabb szintű befektetés. A közösen vallott alapértékek között szerepel az is, hogy a sikeres együttműködéshez egyértelmű, átlátható feltételekre, korrekt számonkérhetőségre, valamint megfelelő emberi, szakmai és reális anyagi ösztönzésre van szükség mindkét oldalon. 

„Az MMSZ olyan aktív és a szakmát formáló szervezet, amely elkötelezett a megbízói és szolgáltatói oldallal való közös értékteremtésben. A szövetség feladatának tekinti minden olyan értékteremtő ágazati, edukációs, orientációs, közösségi, illetve társadalmi célkitűzés szolgálatát, amelyekkel érdemben támogatni tudja a megbízói, illetve szolgáltatói oldal piaci szereplőit. Éppen ezért örömmel álltunk az élére annak a párját ritkító kezdeményezésnek is, amely a sérülékeny, ugyanakkor értékteremtő ügyfél-ügynökségi kapcsolat együttműködési pontjainak javítását célozta” – Hinora Ferenc, MMSZ elnök, Positive Adamsky CEO

A projekt során az ügynökségi oldal képviseletét a MAKSZ, az egyetlen, kizárólag kommunikációs ügynökségeket összefogó szakmai szövetség látta el. A MAKSZ az érdekvédelem mellett, aktívan dolgozik iparág fenntarthatóságáért, fejlesztéséért, a megfelelő utánpótlás biztosításáért, a szakmai színvonal emeléséért. A Fairplay Book kezdeményezést a szövetségen belül irányító és összefogó elnök, Blaskó Nikolett (ACG) elmondása szerint a piac ma komoly kihívásokkal küzd, az általános kreatív színvonal messze nem kielégítő, emellett romlik a reklámok társadalmi elfogadottsága is hazánkban. Csökken a hosszútávú, stratégiai ügyfél-ügynökség kapcsolatok száma, egyre több a taktikai feladatokra kiírt tender és az ad hoc együttműködés a piacon. Az ügynökségek sok esetben szorulnak az ügyfelek beszerzési osztályain keresztül partneri kapcsolat helyett végrehajtó státuszba, ahol az árak és a határidők dominálnak a szakmai háttérrel és a minőséggel szemben. A MAKSZ elnök szerint a szakmai színvonal emeléséhez, a fenntarthatóság megőrzéséhez a kreatív-kommunikációs iparágnak vissza kell kerülnie értéket teremtő, tanácsadó-partneri szerepébe a megbízóknál. A fairplay alapú, kölcsönös, kiszámítható, partneri együttműködés mindennek az alapja, a fejlődés motorja lehet. Ezért támogatja és tartja óriási lépésnek az elnök az MMSZ ügyféloldali kezdeményezésével létrejött szabálykönyvet.

„Örülünk, hogy alkotó módon kapcsolódhattunk ehhez a szakmatörténeti jelentőségű kezdeményezéshez, melynek alapelveit és ajánlásait betartva valódi minőségi változás indulhat el a piacon” – Blaskó Nikolett MAKSZ elnök, ACG CEO

Az ajánlások gyűjtését, kidolgozását az MMSZ-en belül működő Marketing Döntéshozók Klubja Agency –- Client Munkacsoportja végezte, amelyet Mérő Ádám (The Coca Cola Company) vezetett. A csoportban többek között olyan márkák képviselői foglalnak helyet, mint a The Coca-Cola Company, a Microsoft, a Vodafone, a Nestlé vagy a Szentkirályi Magyarország.

„A konstruktív és partneri együttműködésben gondolkodó megbízói, illetve ügynökségi oldal elemi érdeke, hogy hosszú évek után, a legnagyobb szakmai szervezeteken keresztüli közös egyeztetés segítségével, végre kodifikálásra kerülhettek azok az alapelvek és ajánlások, melyek korrekt, egymás tiszteletén alapuló, a ma már kissé túlhaladott hierarchikus álláspontot maga mögött hagyó és átlátható viszonyrendszert teremtenek. Mivel mindkét oldalon évekig dolgoztam, elképesztően motiváló volt bekapcsolódni a munkába, hiszen mind az MMSZ-t képviselő megbízói oldalon ülő kollégák, mind a MAKSZ vezetése teljes figyelemmel és erőbedobással tette oda magát annak érdekében, hogy a dokumentum a végső formáját elnyerje” – Mérő Ádám MMSZ elnökségi tag, Consumer & Shopper Connection Director EU (The Coca-Cola Company)

A dokumentumban a közösen vallott alapelvek mellett, az ügyfél-ügynökségi kapcsolat négy meghatározó szakaszához, az „Egybekelés”, a „Mézeshetek”, az „Együtt sírunk, együtt nevetünk”, illetve a „Konszolidáció és Megújulás” ciklusokhoz köthető ajánlásokat és vállalásokat olvashat a szakmai közönség.

A MAKSZ elnöksége és tagügynökségei, valamint a MMSZ képviselői és Agency – Client Munkacsoportjának tagjai büszkék arra, hogy ilyen széles körben kimondták a Fairplay Book pontjainak szükségességét és közös akarattal merték azokat a szakma nyilvánossága elé tárni. A Fairplay Book szakmai támogatói az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT), az International Advertising Association Magyarországi Tagozata (IAA), a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ), a Magyar PR Szövetség (MPRSZ), valamint a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ). A kezdeményezők őszintén remélik, hogy a jövőben egyre többen csatlakoznak kezdeményezésükhöz és vállalják fel a dokumentumban megjelenő értékeket és ajánlásokat. 

Az ajánlásokon túlmutató, vállalásokat is magába foglaló dokumentum angol és magyar nyelven, valamint a Fairplay Book támogatóinak listája az alábbi linkekről tölthetők le:

https://maksz.com/downloads/FairplayBook_HUN.pdf
https://maksz.com/downloads/FairplayBook_ENG.pdf
https://maksz.com/downloads/Fairplay_Book_tamogatok_lista.pdf

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Könyv Kommunikáció Média Reklám

Ajánlott bejegyzések:

  • Új regény segít megérteni a szülői elidegenítést Új regény segít megérteni a szülői elidegenítést
  • Varázslatos kaland színezi a nyaralást Varázslatos kaland színezi a nyaralást
  • Az ázsiai gyógyító regény az új skandináv krimi Az ázsiai gyógyító regény az új skandináv krimi
  • Tesz-Vesz város lakói asztalhoz ülnek Tesz-Vesz város lakói asztalhoz ülnek
  • Egy mesekönyv, ami elűzi a bánatot Egy mesekönyv, ami elűzi a bánatot

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr1516785034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard