A világ legnagyobb óriáskereke épül Kínában. A 208 méter magas beruházáson 48 kabinban szállítják majd az utasokat. 2009-re Berlinben is felhúznak majd egy hatalmas kereket.
A kínai illetékesek tervei szerint a 99 millió dolláros beruházás 2008-ra az Olimpiai Játékokra készült volna el, de a malajziai kivitelezők nem tudják tervezési nehézségekre hivatkozva a határidőt tartani. Az óriáskerék Peking egyik legnagyobb parkjában készül: 1920 utast tud szállítani, és 135 méter magasra viszi a látogatókat.Nemcsak Kínában hódít a gigantománia
Berlin új karácsonyi látványosságára még két évet kell várni. Ugyanis 2009 végére igérik a Zoo, vagyis a német főváros állatkertje szomszédságában épülő óriáskerék átadását. Ez lesz Európa legmagasabb óriáskereke. A hatalmas, fémrács-szerkezetű kerékabroncsot acélkábel küllők tartják szilárdan a tengelye körül. Amikor 36 gondolája az azokban helyet foglaló 40-40 utassal méltóságteljesen felemelkedik a Riesenrad legmagasabb pontjára, az utasok 185 méter magasból tekinthetnek le a városra.
Az építkezés 2007. december 3-ai ünnepélyes megkezdése alkalmából Klaus Wowereit polgármester Berlin új jelképének nevezte el a forgó szerkezetet, amely a főváros minden szegletéből látható lesz. Mégsem lesz berlini rekord, mert aki a 368 méter magas tévé-torony Tele-Caféjába liftezik fel, még magasabbról, 207 méterről tekinthet körbe. Ám az óriáskerék kínálta lehetőséggel naponta 30 ezren élhetnek, s a számítások szerint évente 120 millióan szánják majd rá magukat a 35 perces, "függőleges körutazásra", amelyért majd 12 eurót kell fizetni. Feleannyit, mint a berlini kerék létesítését inspiráló, ám alacsonyabb, a Temze partján álló London Eye-en egy-egy rundóért. A nyolc éve működő angol elődöt egyébként évente négymillióan látogatják.
A berlini óriáskereket magáncég, a Great Wheel Corporation építi, 120 millió euróért. Meglepően hamar, egy év alatt sikerült beszerezniük a sokféle engedélyt, noha a környezetvédők erősen tiltakoztak a majdan éjjel is működő, kivilágított látványosság ellen. Attól tartanak ugyanis, hogy este a forgó fények, nappal meg az árnyékok megzavarják a nagyon közeli állatkert lakóinak nyugalmát. A sötétben alvást kedvelő egzotikus állatok nem tudják majd kipihenni magukat, a madarak pedig belerepülnek az óriáskerék vékony küllőibe.
Az óriáskereket nem modern találmány: a bécsi Práterben vagy a budapesti Városligetben is régóta közkedvelt szórakozása a vurstli látogatóinak, de már az ókorban is készítettek olyan küllős szerkezeteket, amelyek négy padja a küllők - persze rabszolgák általi - körbeforgatásakor akár tíz méter magasra is felemelte a lengő padokon ülő 3-4 utast.