A férfi, ha sikeres, jól tudja magát eladni a munkaerőpiacon, ám ennek idővel egészségügyi és magánéleti ára is lehet - ezt az igencsak aktuális társadalmi problémát dolgozza fel a Focus Műhely Húst kilóra! című új produkciója, amelyet szombaton a szegedi Reök-palotában láthat először a közönség.
"Személyes élmények is inspirálták a darabot, sok olyan férfival találkoztam, akik nem bírták a stresszt, a túlhajszoltságot" - mondta az MTI-nek az önmagát kísérletező műhelyként meghatározó társulat vezetője.Benkő Imola utalt arra: az előadás egyik mottójának is tekinthető Kornis Mihály azon mondata, miszerint "a férfiakat zsarolja az állam". A darab azonban Magyarország egyik vezető fejvadászának könyvéből is táplálkozik, melyben részletes tematikát találni arra, hogyan értékesítse magát "termékként" az ember a lehető leghatékonyabban a munkaerőpiacon.
Statisztikákkal alátámasztott tény, hogy ma hazánkban a férfihalandóság jóval magasabb mint a női, ennek okai a stressz, a túlhajszoltság, az érrendszeri problémák, az alkohol és a depresszió. Ma egy férfi, ha sikeres, akkor jól tudja magát termékként a munkaerőpiacon eladni, de ez feltételezhetően stresszes helyzetekkel, túlhajszoltsággal, majd idővel betegségekkel, különböző családi és munkahelyi, a társadalom által generált konfliktusokkal jár - fogalmazott Benkő Imola.
A férfiak helyzete nagyon aktuális kérdés, mégis kevés szó esik róla, s ki beszélhetne nagyobb empátiával erről, mint egy nő - vélekedett a rendező.
A darab kollektív alkotás, melyben a három szereplőt - Boy J-t, Boy P-t és Boy M-t - alakító színészek, Balog József, Seres István és Szerdahelyi Mátyás is részt vettek. Az előadásban, bár vannak rögzített pontok és világos honnan, hova akarunk eljutni, sok lesz az improvizáció - jegyezte meg a társulat vezetője.
Mint mondta, a Húst kilóra! című produkciót a következő hetekben Szegeden láthatja a közönség, de a darabot május közepén Aradon is bemutatják egy nemzetközi fesztiválon.