Teljessé vált a Gizi Map térképkiadó néhány éve indult kínai sorozata: A Könyvfesztivál szombaton megrendezett bemutatóján már öt térképet mutattak be a világ legnépesebb országáról.
Idén a sorozat befejezéseként megjelent térkép már egész Kínát megjeleníti (1:1 475 000 méretarányú a kiadvány), és üzletemberek és turisták is használhatják.Bassa Gizella kartográfus hozta létre a térképkészítő vállalkozást 1992-ben - innen a névválasztás is. A cég kezdetben a Szovjetunió utódállamaira szakosodott, korábban a jobbára csak orosz nyelven (vagy egyáltalán nem) hozzáférhető térképeket adta ki a nyugati közönségnek megfelelő változatban; ezekkel vívta ki magának a vállalkozás a helyet a nemzetközi piacon, s ma már 43 országba szállítja 45 különböző országról készített termékeit.
Valamennyi térkép kiadását hosszú előkészítő munka, adatgyűjtés, a kínai féllel való kapcsolatok, több helyszíni utazás előzte meg, ezek tették lehetővé, hogy az ország jelenlegi, gyorsan bővülő úthálózatának minőségét az európai szemlélet szerint mutassák be.
Az autós és egyben hegy-vízrajzi térképeken nagy gondot fordítottak a turisztikai nevezetességek, természetvédelmi területek, a világörökség részeinek minősített értékek (így a több ezer kilométer hosszú Nagy Fal) jelzésére.
A Gizi Map sorozata az útikönyvektől nem megszokott módon világít meg egyéb, más részleteket is: például ebben a kiadványban látható, mint sűrűsödik a sztráda-pókháló (a már elkészült szakaszok mellett feltünteti a készülő részeket is), jelölték rajta a belső repülőtereket és a nyári olimpiai játékok színhelyeit is, hiszen a pekingi ötkarikás játékok eseményeibe több más kínai város is bekapcsolódik.
Kína feldolgozásához Bassa Gizella egy 11 éve tartott londoni szakkonferencián kapta az első ihletet: a tanácskozáson a kínai kolléga megajándékozta egy országáról szóló sorozattal.
1998-ban határozták el. hogy elindítják a sorozatot, azzal a szándékkal, hogy nemcsak az egész országról készítenek általános lapot, hanem az Európához hasonló nagyságú birodalom különböző részeit is bemutatják.
A sorozat sikeres üzleti stratégia volt a termékeinek oroszlánrészét külföldön értékesítő vállalkozás számára.