Ősszel mutatja be a szegedi Móra Ferenc Múzeum azt a Mária és az angyal találkozásának bibliai jelenetét ábrázoló, késő reneszánsz táblaképet, amely művészettörténészek szerint bármelyik európai képtár dicsőségére válna.
Az Angyali üdvözlet című festmény alkotójának kilétéről még vitatkoznak a szakemberek. A másfél méteres átmérőjű, kör alakú fatáblára festett, eddig raktárban őrzött műalkotás 1925-ben hagyatékként került a szegedi múzeum birtokába.A kép a XIV. század közepén keletkezhetett, s az elmúlt évszázadok alatt bekövetkezett hányattatások a fatáblát nagymértékben megviselték.
A közelmúltban előkerült levéltári iratok szerint a műalkotáson az utolsó beavatkozást 1925-ben Beer József Konstantin, a festőből lett képkonzervátor végezte. Az akkori restaurálás megerősítette a táblakép hátulját, eltüntetett bizonyos sérüléseket és repedéseket, de a kor elvárásai alapján átfestettek rajta eredeti részeket is. Napjainkra azonban a húszas években használt gyantás olajfesték és a szennyezett lakk elsötétedett.
Az újjászülető ismeretlen mű példátlan érdeklődést keltett az itáliai reneszánsz cinquecento-korszakát kutató hazai és külföldi művészettörténészek körében.
A mester kilétének kérdése jelenleg is foglalkoztatja a szakértőket. Álláspontjuk megkérdőjelezi az 1925-ös leltári nyilvántartásban és a mű díszkeretén, valamint egy 1903-as tanulmányban említett festők, Alessandro Allori és Agnolo Bronzino szerzőségét.
A szakértők többségének egybehangzó véleménye, hogy a táblakép alkotóját valóban Firenzében, de a fentiektől eltérő festői körben kell keresni. A mű pontos eredetének kutatása, az alkotás restaurálása folyik, s felmerült annak lehetősége is, hogy olasz specialistákat vonnak be a vizsgálódásokba.