Évről évre bővül a kínálat a hazai fesztiválpiacon, a szakemberek szerint divat a fesztiválozás, miközben e piac két nagy szereplő között oszlik meg.
A Világgazdaság szerdai számában megjelent írás szerint nagy a kereslet a fesztiválok iránt, amit szakemberek arra vezetnek vissza, hogy a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt a fiatalok a külföldi utazás helyett a hazai könnyűzenei- és sportrendezvényeket keresik fel. Azok pedig, akik a nagy fesztiválokról kiszorulnak, szívesen keresik fel a vidéki rendezvényeket.Tavaly két Balaton-parti fesztivál debütált: a Sziget Kft. érdekeltségébe tartozó Balaton Sound, illetve a Hegyalja programsorozatot is szervező Deltafest Kft. rendezvénye, a BalaTone. A fesztiválpiac e két legnagyobb szereplője szervezi az ország legsikeresebb, legnagyobb tömegeket megmozgató rendezvényeit.
Bukovinszky Béla, a Deltafest Kft. marketing vezetője szerint folyamatosan alakul a piac: a nagy rendezvények mellett a kisebb vidéki fesztiválok fokozatosan megszűnnek.
A szakma egyöntetű véleménye szerint az ifjúsági rendezvény piacon két szereplő képes a szponzori-, minőségi- és média által támasztott követelményeknek megfelelni: a Sziget Fesztivált, a soproni Voltot és a Balaton Soundot szervező Sziget Kft,, valamint a Hegyalja Fesztivált, a BalaTone-t és a Szegedi Ifjúsági Napokat (SZIN) rendező Deltafest Kft.
A Világgazdaságban feltüntetett adatok szerint a Sziget költségvetése 2,65 milliárd, a Volté 360 millió, a Balaton Soundé 350 millió, a Hegyaljáé 220 millió, míg a Bala Tone-é 120 millió forint 2008-ra. E rendezvényenek tavaly - ugyanezen sorrendben - 371 ezer, 67 ezer, 32 ezer, 65 ezer és 15 ezer látogatót regisztráltak.