Míg sok magyar filmrendező leragadt a közönségfilm kontra művészfilm problematikánál, vannak, akiknél fel sem merül ez a kérdés.
Azt a zenei műfajt emelik be a művészetükbe, amelyiknek a népszerűsége, a „látogatottsága” talán a legmostohább, amire már évtizedek óta majdnem csak a felső tízezer (vagy ezer?) kíváncsi – mostanában ők se különösebben.
Mundruczó Kornél Johannája után Szemző Tibor is az opera felé nyitott: első nagyjátékfilmje - Az élet vendége Csoma-legendárium - a rendező átiratában operaként kel életre a Wroclawi Filmfesztiválon.
Nem annyira meglepő Szemző opera-kísérlete, hiszen elsősorban zeneszerzőként ismerjük a rendezőt, bár több rövidfilmmel is bemutatkozott már.
Az élet vendége Csoma legendárium Kőrösi Csoma Sándor útját kíséri végig, bár a főszereplő - a híres tibetológus-nyelvtudós - nem is jelenik meg a filmkockákon.
A lengyel bemutatóra jövő hét csütörtökön kerül sor Wroclawban.
Külön érdekesség, hogy a narrációt az a Krystyna Janda színművésznő vállalta, akit a magyar közönség már jól ismerhet Szabó István Mephistó, Krzysztof Kieslowski Rövidfilm a gyilkolásról vagy Andrzej Wajda A márványember és a Vasember alkotásaiból.
Szemző a lengyel bemutató előtt Óbudán, a volt Flórián Moziban próbált – ott látogattuk meg.
Rákattantak az operára a magyar filmrendezők
A videó megtekintéséhez Adobe Flash Player szükséges!