A személyi számítógépek elterjedésekor sokan attól féltek, a játékok meggyilkolják a zeneipart, a 2008-as realitások azonban mást mutatnak: a Guitar Hero vagy a Rock Band a jelek szerint épp hogy segítenek túlélni a letöltések miatt haldokló biznisznek. A lehetőséggel a hírek alapján a hosszas halogatás után visszatérésre készülő Guns N’ Roses is él.
A Guns N’ Roses új lemeze, a Chinese Democracy a ’90-es évek közepe óta készül, munkálatai a hírek szerint idén év elején véglegesen befejeződtek: a zenekar eredeti felállását ma már egyedüliként képviselő W. Axl Rose énekes több mint 13 millió dollárt költött eddig az anyagra, a közönség azonban az internetre kikerült demókon kívül eddig semmit sem hallhatott még a végeredményből.
A Guns N’ Roses akciójának jelentősége ugyanakkor túlmutat a Chinese Democracyn, és ismét azt példázza, mennyire fontossá váltak a videojátékok az internetes letöltések miatt évek óta agonizáló zeneipar számára, különösen a zenei témájúak. A Rock Band és a Guitar Hero, melyben a felhasználók az igazi előadók dalaival, hangmintáival építhetnek maguknak rocksztár-karriert, a jelek szerint újabb szalmaszálat jelentenek a súlyos eladási nehézségekkel küszködő kiadóknak és zenekaroknak. A Rock Band második része ennek jegyében a Guns N’ Roses mellett exkluzív AC/DC és Rush felvételeket is tartalmaz majd, de nem kizárt, hogy Elvis Costello és Bob Dylan zenéje is szerepet kap majd benne. Az Activision játékgyártó idén jelentette meg az Aerosmith fémjelezte Guitar Hero-változatot, és jövő évben a Metallicának dedikált verzió is a boltokba kerül majd.
A fenti játékok nagyban hozzájárultak bizonyos dalok online eladásához, melyekkel a felhasználók saját virtuális repertoárjukat bővítették: az átlagosan 2 dollárért megvásárolt számok a kimutatások szerint arányosan több bevételt jelentettek az elmúlt évben a lemeztársaságoknak, mint az iTunes-on keresztül árult dalok. A hard rock és heavy metal előadók különösen jól teljesítenek e szisztéma szerint: a Mötley Crüe friss lemezének, a Saints Of Los Angelesnek első single-jét például a megjelenés hetében 14 ezren szerezték be az Egyesült Államokban az iTunes-on keresztül, és mintegy 48 ezren a Rock Bandhez kapcsolódóan. A Guitar Hero III játékot több mint 8 millióan, a Rock Bandet pedig 2,5 millióan vásárolták meg őszi kiadása óta, és ilyen mértékű eladásokról manapság a zeneipar már jóformán csak álmodozik. Szakértők szerint az sem elhanyagolható fegyvertény, hogy az idősebb előadók egy olyan fiatal réteggel ismertethetik meg önmagukat a játékokon keresztül, amely egyébként nagy valószínűséggel jóformán sehol sem futna beléjük.