A Moziünnep fő támogatója nemrégiben visszalépett a rendezvény szponzorálásától. Ez a későn meghozott döntés nagyon megnehezíti az országos esemény létrejöttét. A Moziünnep szervezői és hűséges szakmai és média-partnerei természetesen mindent megtesznek annak érdekében, hogy a négy napos filmes ünnepet meg tudják tartani, s ne kelljen csalódást okozni több mint félmillió mozilátogatónak, de a Moziünnep most keresi azt a káros szenvedélyektől mentes, komoly szándékú, a gazdasági szférából érkező fő támogató partnert, aki kész elköteleződni egy hosszú távú kapcsolatra. A tervek szerint a Moziünnep idei időpontja szeptember 25-28.
A Moziünnep egyedülálló lehetősége arra, hogy a nézők az ország minden mozijában, minden futó filmet, valamint számos premier és premier előtti alkotást nagyon baráti áron nézzenek meg, hogy találkozzanak az alkotókkal, és újra felfedezzék a régi klasszikusokat, illetve megismerjék a legújabb magyar filmeket.A Moziünnep látogatottsága évről évre egyre emelkedett, s tavaly már 554 000 jegy kelt el a rendezvénysorozat négy napja alatt. Ez Magyarország éves mozilátogató számának 5%-a! Az egész filmes szakma – rendezők, producerek, színművészek, filmforgalmazók és mozi-üzemeltetők – fognak össze immár ötödszörre, hogy az ország egyik legsikeresebb filmes rendezvénye megvalósuljon, mely egyre több nézőt vonz, különösen a 16-25 éves korcsoport körében, akik a látogatók 60%-át teszik ki.
A Moziünnep a francia „La Fete du Cinéma” magyar adaptációja, amely 21 éve megszakítás nélkül működik Franciaországban és évente 3-4 millió nézőt csalogat moziba. Mindezidáig Magyarország volt az egyetlen ország, ahol éveken keresztül sikeresen futott a francia ötleten alapuló rendezvény.
A szervezők nagyon sajnálják ezt a hirtelen és későn meghozott döntést és remélik, hogy valaki kap az alkalmon, és örömmel lép a megüresedett fő szponzori helyre, és segít abban, hogy idén is a korábbi években megszokott színvonalon tarthassák meg a Mozi ünnepét. A Moziünnep tehát - annak reményében, hogy idén is és még sok-sok éven át, egyre több ember mehessen a moziba be - keresi azt a káros szenvedélyektől mentes, komoly szándékú, a gazdasági szférából érkező fő támogató partnert, aki kész elköteleződni egy hosszú távú kapcsolatra! (Kalandorok kíméljenek!)