Ha máig könnyes szemekkel sírod vissza azt a lemezt, mely 2001. szeptember 11-én az amerikai listák első helyén állomásozott, és nem vagy hajlandó alább adni a Toxicitynél, a System Of A Down-utód (?) Scars On Broadway sem szünteti meg a nélkülözést, az elvonási tünetek enyhítésére azonban alkalmas.
Az évtized kevés tényleg áttörő jelentőségű és fontos mainstream rock/metal bandáinak egyike, a System Of A Down jelenleg átmeneti pihenőjét tölti. Noha a hibbant örményeknek van annyi eszük, hogy nem emlegetnek feloszlást, belátható időn belül nem kívánnak ismét összejönni, remekül elvannak külön-külön. A frontember, Serj Tankian tavaly adta ki első szólólemezét és a Szigeten is fellépett, Daron Malakian gitáros/énekes/ multifunkciós zenei agytröszt, valamint John Dolmayan dobos pedig most rukkoltak elő friss ötleteikkel.Jellemző Malakian sajátosan kiforgatott gondolkodásmódjára, hogy a Scars On Broadway eredetileg Swastikas On Broadway néven futott volna, ugyanis bizonyos 19. századi Santa Monica-i lámpaoszlopokon valóban ott virítanak az eredeti szanszkrit szimbólumok. Kérdés persze, ki vállalt volna fel egy nevében horogkereszteket emlegető bandát, még akkor is, ha indiai és náci szimbolika között elég jelentős a különbség – az Interscope gyaníthatóan még a System Of A Down respektjét és harcos rasszizmus-, illetve elnyomásellenességét tekintve sem ment volna bele ebbe a névbe, így aztán szvasztikák helyett végül maradtak a sebek, a további extra publicitás pedig ugrott.
A rövid, átlagban 2-3 perces dalok felépítésükben és dallamvilágukban is hagyományosabbak, mint az utolsó System Of A Down nekifutások voltak, ez a zene sokkal közelebb áll az úgymond bevett punkos-rockos-metalos-hardcore-os sablonokhoz, mint a határokat nem ismerve alkotó anyazenekar muzsikája, így adott esetben olyanoknak is bejöhet, akinek a Mezmerize és a Hypnotize egyes pillanataiban már túllőttek a célon. Aki viszont pont a kiszámíthatatlanságot, az örmény folk-kesergésből vérszomjasan üvöltő, őrjöngő zúzásba átcsapó kakofóniát szerette bennük, az inkább közelítsen óvatosan: a Scars On Broadway tipikusabb, urambocsá’ konvencionálisabb muzsika, mint a System Of A Down, de ez most az a kivételes eset, amikor éppen emiatt nem is fog tudni megérinteni annyiféle-fajta embert. Akadnak rajta kifejezetten kiugró momentumok – Serious, Stoner-Hate, Babylon példának okáért – és szürkébbek is, Tankian igazán ihletett pillanatokban erősen szűkölködő lemezét viszont még így is simán lenyomja. A pocsék, jellegtelen, összecsapott benyomást keltő kétfilléres borítóért viszont kár, igaz, ma már jóformán perverznek nézik azt, aki ténylegesen kézzelfogható lemezeket vásárol, tehát sok jelentősége valóban nincs.
Az ugyanakkor egyetlen pillanatig sem kétséges, hogy csinálhatnak külön-külön akármit, a két főguru együtt alkot igazán ütőképes csapatot. A System Of A Down jövője szempontjából is alapvető kérdés, hogy ők tisztában vannak-e ezzel vagy sem.