E heti premier színházi ajánlatunk ínyenceknek: Haumann, Kálid, Ladányi, Dörner, Csányi, Szervét, Bánffy, Szombathy, Almási, Valló. Kizárólag helyben fogyasztható!
PIAF PIAF
Budapest, Bárka Színház, rendező: Jorma Uotinen
Október 16.
MACSKAJÁTÉK
Turay Ida Színtársulat, rendező: Őze Áron
Október 17.
E groteszk történet főhőse özvegy Orbán Béláné, s a darab valójában az ő véget nem érő vitája, szájaskodó, alakoskodó, még a hazugságtól sem visszariadó pörlekedése mindenkivel, aki körülveszi: a lányával, a szomszédnőjével, Paulával s legfőképpen az ő München közelében élő nénjével, Gizával. Körömszakadtáig harcol, hogy zűrzavaros, értelmetlen és reménytelen szerelmét ráerőszakolja a világra...
VELENCEI KALMÁR
Budapest, Centrál Színház, rendező: Puskás Tamás
Október 17.
Shylock kereskedő, mint Antonio, de uzsorás is. Nem kétséges, a gazdag keresztény fiúk megalázták, megköpdösték, ütik-vágják, bántják, ahol érik, egyetlen gyönyörű lányát is elszöktetik. Nyilvánvaló: nem az a baj, hogy gyűlöli őket és főleg Antoniót. Okunk van szeretni és van okunk gyűlölni.
Nézd meg a Mozgóparton a Velencei a kalmár? című kisfilmünket.
Bánki Gergely
Budapest, HOPPart Társulat, rendező: Polgár Csaba
Október 18.
A római kosztümökbe öltöztetett darab a napóleoni háborúk rettenetes tapasztalatában fogant, s némi leegyszerűsítéssel a német felsőbbrendűségről szól. Nem véletlenül vált később fontos hivatkozási ponttá a náci Németországban, jóllehet a mű nem puszta nacionalista tézisdráma. Az egyéni szabadság és a kollektív felelősség ellentéte, a manipulatív politikai propagandában rejlő lehetőségek és veszélyek, a politikai ellenségképzés alkalmazásának lehetőségei - mindezeket a kérdéseket könyörtelen éleslátással tárgyalja Kleist.
MOCORGÓ
Budapesti Kamaraszínház, Tivoli, rendező: Léner András
Október 18.
Ifjabb Makics József. Józsefvárosi proli. Élt harmincöt évet. Meghalt a Bakáts téren 1956 októberében, de nem hősként - véletlenül. Egyetlen vágya, hogy sátrat nyithasson a Teleki téren, de mindig mások döntenek helyette. Ledarálja a szegénység, az apja, a szerelem, a háború: telnek az évek és elfogy az ereje. Pályát tévesztett, félkész, egész életét félreismerő ember. Mint mi is annyian.
Csányi Sándor
FARKASOK ÉS BÁRÁNYOK
Budapest, Radnóti Színház, rendező: Valló Péter
Október 19.
Osztrovszkij 1875-ben írott darabja szenvedélyes hangú, metsző humorú vígjáték.
Egy távoli orosz kormányzóságban Murzaveckaja, a korosodó hajadon ravaszul keveri a kártyákat. Arra készül, hogy mindenkit megkopaszt a környéken, és ördögi tervet eszel ki a szomszédban lakó özvegy, a gazdag és szép Kupavina vagyonának megkaparintására is. A földbirtokosnő azonban rosszul méri fel ellenfeleit, s csak későn veszi észre, hogy báránynak hitt áldozatai még nála is ravaszabbak. Hiába, a vidéken túl sok éhes farkas csatangol, aki vagyonra, hozományra, örökségre vagy kölcsönre vadászik. Már csak az a kérdés, ki a bátrabb farkas, és ki tud nagyobbat harapni.
16.
JÁTSZMA, rendező: Buday Ernő
Budapest, Sirály
17.
AHOGY TETSZIK, rendező: Babarczy László
Kaposvár, Csiky Gergely Színház
ALÍZ, rendező: Dömötör András
Eger, Gárdonyi Géza Színház
APA CSAK EGY VAN, rendező: Molnár László
Szolnok, Szigligeti Színház
HAJMERESZTŐ, rendező: Cseke Péter
Kecskemét, Katona József Színház
II. RICHÁRD, rendező: Almási-Tóth András
Budapesti Kamaraszínház, Shure-stúdió
A KÖLYÖK, rendező: Balikó Tamás
Pécsi Nemzeti Színház
KÖRMAGYAR, rendező: Bicskei Kiss László
Budapest, Főnix
ÜBER, rendező: Sanne van Rijn
Budapest, Trafó
18.
ELLENTÉTEK VONZÁSÁBAN/LIFEOCHOLIC, rendező: Spala Korina
Budapest, MU Színház
KŐMŰVES KELEMEN, rendező: Tasnádi Csaba
Nyíregyháza, Móricz Zsigmond Színház
AZ ÜVEGCIPŐ, rendező: Pataki András
Budapest, Forrás Színházi Műhely
A HÁROM KISMALAC ÉS A FARKASOK, rendező: Schneider Jankó
Budapest, Bóbita Bábszínház