Svéd szakemberek készítették el a Biblia egy vizuálisan ultramodern változatát, a Színes Bibliát. Elképzésük az volt, hogy ki kell emelni az Ótestamentumot hagyományos formájából és át kell változtatni attraktív folyóirattá olyan csalogató fotókkal, amelyek között helyet kap Angelina Jolie-tól Martin Luther Kingig számos személyiség.
Az új Biblia Svédországban nagy siker lett. A 60 ezer példányból, amelyet az északi országban évente eladnak, 30 ezer a Színes Biblia volt. A Vogue-gal vagy a Vanity Fair-rel szemre összetéveszthető kiadványban a híres személyiségek fotói mellett az évezredes bibliai szövegek olvashatók. Ez a Szentírás a jövő év márciusában megjelenik az Egyesült Államokban is - írta az El País című spanyol napilap."Van a lakosságnak egy jelentős százaléka, amely intelligensnek, műveltnek tekinthető, de nem különösebben vallásos és nem olvassa rendszeresen a Bibliát. Ez a csoport valószínűleg sokkal érzékenyebben reagálna mindarra, ami körülötte történik, ha többször a kezébe venné" - nyilatkozta Larry Norton, a Színes Bibliát kiadó Illuminated World vezetője, aki hangsúlyozta: kiadója független minden vallási kongregációtól.
A Book Industry Study Group adatai szerint a bibliák és más vallási könyvek eladásából 2007-ben csaknem 600 millió euró (168 milliárd forint) folyt be. Ha ehhez még hozzátesszük, hogy a szakemberek megfigyelései alapján háborús vagy krízishelyzetekben emelkedik a vallásos könyvek iránti kereslet, akkor a Színes Biblia sikere az Egyesült Államokban is garantált.
"Egy olyan világban, amely a vizualitás nyelvén beszél és abban a korban, amikor a reklámmal szemben nagy a bizalmatlanság, mivel lehet az emberek figyelmét felkelteni? Egyáltalán nem lep meg, hogy a bibliai szövegeket vegyítették Angelina Jolie-val" - jelentette ki Paul Gutjahr, az indianai egyetem valláskutatója.