A Budapesti Operettszínház Raktárszínháza 2009. január 15-én, csütörtökön este mutatja be Parti Nagy Lajos és Darvas Ferenc Ibusár című huszerettjét.
Parti Nagy Lajos Ibusárja a kortárs magyar színi irodalom egyik legeredetibb műve. Darvas Ferenc komponista írt belőle zenés huszerettet. Hol is kaphatna jobb lehetőséget ez, az operettet már-már kifigurázó mű, mint a Nagymező utcában?A darab színhelye Ibusár megállóhely. Kisváros valahol az Isten háta mögött, ahová, s ahonnan csak néhanap érkeznek, s indulnak vonatok. A pénztár fülkéjében ott ül Sárbogárdi Jolán, menetjegykiadó, s egy másik életről álmodik. Operettet, sőt operetteket ír. Műveivel, s figyelmet esdeklő leveleivel halmozza el az Operettszínházat, de csak nem jön válasz, vagy ha jön, „nyelvi szempontú bajokra” hivatkozva elutasítják alkotásait. Így egy „harisnyaszomorú, ám végzetes, őszi nap” éjszakáján Jolán föllázad…
Hősnőjét a szerző, Parti Nagy Lajos így jellemzi: „Nem szép, nem csúnya. Egy lestrapált, kortalan, nagyjából negyven éves nő. Illetve húsz. Illetve hatvan. Álmosan, gyűrötten támolyog elő a szobájából, hálóing vagy nyuszis pizsama, steppelt, virágos otthonka.”
Az előadás rendezője Béres Attila, Sárbogárdi Jolánt, az ibusári vasútállomás jegykiadóját és "lelkének gyermekét", operettjének hősnőjét, Amália hercegkisasszonyt Siménfalvy Ágota kelti életre.
A rendező az Ibusárnak ugyanis azt a verzióját választotta, amelyben az öt szereplő két-két figurát alakít. Az 1992-es debreceni ősbemutató óta játszották úgy is a művet, hogy külön színészekre osztották az ibusáriakat és a Jolán képzelte operett hőseit, de többször előadták monodrámaként is, legutóbb, 2008-ban például az Örkény Színházban.