Puzsér Róbert és Gödri Bulcsu új rövidfilmje, a Christus Maximus egy teleshop-rémálom, mely szigorúan csak szellemi nagykorúaknak ajánlott. Aki biztosan felkészült egy igazi kultúrsokkra, az a Bem moziban tekintheti meg a filmet január 30-án, pénteken 20.30-as kezdettel.
Puzsér Róbert és Gödri Bulcsu a Filmszemle keretében Christus Maximus című filmjükkel igyekeznek felborzolni a hazai filmek iránt fogékony mozilátogatók kedélyeit. Rövidfilmjük műfaját tekintve vallási marketing-groteszknek nevezhető, még akkor is, ha ez a kategória itt és most jön létre.Az áldokumentumfilm, mint forma, valamint a televízió és a mozi határainak elmosása már korábban is foglalkoztatta az alkotókat, akik ezzel a kisfilmjűkkel egyaránt számíthatnak a közönség harsányan felcsattanó kacajára, bornírt megbotránkozására, de akár értő együttgondolkodására is. A teleshop műfaji sajátosságait szem előtt tartva forgatott huszonnégy perces film nem csak a direkt marketing hétköznapi hazugság-gyakorlatára irányítja rá a figyelmet, de a nonkomformista karrier- és businessegyházak televíziós nyomulását is leleplezi.
A fogyasztási lázba hajszolt ember és a termékké aljasított
isten találkozik a vásznon egy groteszk megváltástan keretében. A keresztény egyházak Mennyországgal kapcsolatos igéreteit a modern marketing gyakorlata egy-egy termékre alkalmazva árúsítja ki a reklámspotokban újra meg újra. Az alkotók nem tettek mást, csupán az "ilyen volt - ilyen lett" hírdetési módszerét vezették vissza annak gyökereihez, amikor még mindazt a megváltást, amit ma ezerféle termék igér, az ember egyedül Krisztustól várta. A film egyidejűleg kíván tehát kritikus lenni a média, a marketing, az egyházak és a társadalom iránt. A Christus Maximust a Filmszemle keretében, január 30-án, pénteken este fél kilenctől tekinthetitek meg a Bem moziban.