Az Amerikai Zenei Központ (AMC) és az Amerikai Zeneserzőfórum (ACF) együtt adta ki azt a tanulmányt, amit a Columbia Egyetem művészeti és kulturális kutatóközpontjában készült. A Taking Note: A Study of Composers and New Music Activity in the United States című munka évtizedek óta először vizsgálja a kortárs zeneszerzők helyzetét az Egyesült Államokban.
Közel száz amerikai zeneszerzővel készült mélyinterjú. A publikált eredményben 11 innovatív módszert emelnek ki és mutatnak be részletesen, amelyek segítségével eredményesebbé válhat a zeneszerzők munkája, könnyebben elérhetik közönségüket és megoszthatják műveiket. "A zene, stílustól és műfajtól függetlenül, jelentős változáson ment keresztül az utóbbi években, és a zene területe a komponisták számára elképesztően komplexszé vált" – mondta Hubbard Cossa, az AMC igazgatója, amihez az ACF élén álló John Nuechterlein hozzátette: "Ez az új terület, a zene mint olyan, roppant sokszínű, és mabában foglalja azt is, hogy a 21. századi zeneszerző már nem csupán komponál, de azzal is foglalkozik, hogy munkáit promotálja és eljuttassa a közönséghez. A professzionális zeneszerzők nemcsak a zenéről gondolkodnak, hanem munkájuk minden aspektusát figyelembe veszik, karrierjükről ’holisztikusan’ gondolkodnak."Az amerikai zeneszerzők ¾-ének az utóbbi öt évben több lett a munkája. A főállású zeneszerzés "3/4 állás": a zeneszerzők heti 27 órát töltenek komponálással, éves jövedelmük (ám az nem kizárólag ebből származik) átlagosan 45 ezer dollár. A kutatás résztvevőinek ¾-e magát professzionális zeneszerzőnek vallja, de csak 10%-uk bevételei származnak elsődlegesen ebből. A professzionális zeneszerzők 2/3-a adja elő saját műveit, nem várnak arra, hogy mások mutassák be azokat.
Forrás: fidelio.hu