Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. (BTH) és a Művészetek Palotája által létrehozott Kulturális Munkacsoport felmérése szerint a kulturális látványosságok jelentik Budapest fő vonzerejét.
A mai sajtótájékoztatón Ördög Ágnes, a BTH pr-menedzsere elmondta, a tavaly két hónapig tartó személyes és online-felmérésben 6.400 külföldit kérdeztek meg. 86% kifejezetten városlátogatási céllal jött a magyar fővárosba, üzleti útra csak 3%-uk érkezett.A kulturális termékek megoszlásának tekintetében is voltak kérdések, és kiderült, a válaszadók 78%-a jár múzeumba, galériába, 57%-ot érdekelnek a kulturális rendezvények, fesztiválok – míg csak egyötödük kíváncsi a magyar népzenére, operára, színházra. A spanyolok, franciák mutatják a legnagyobb érdeklődést az épületek iránt.
Az érdeklődést úgy is vizsgálták, hogy mely nép látogatói mire kíváncsiak leginkább. A spanyolok és franciák épületeket akarnak látni, ők szeretik az operát is, a komolyzenei koncerteket az amerikaiak, franciák, skandinávok nézik szívesen, a könnyűzenéért a németek, az osztrákok és az angolok lelkesednek. Az amerikaiak a történelmi témájú tárlatok rajongói.