Közterületi Média Szekció néven új tagozattal bővült a Magyar Reklámszövetség - közölte a szervezet pénteken.
Az új szekció a Magyar Közterületi Reklámszövetségből (MKRSZ) kilépett tagokat fogja össze, vezetője Koltai Viktor, az A Plakát Kft. ügyvezetője lett - olvasható a közleményben.Az új szekciót az MKRSZ-ből már korábban kilépett tagok - a EuroAWK, a Mahir CityPoster és a Pont Reklám - az onnan elmúlt hetekben távozott cégek - az Europlakát, az A Plakát, a Pannon Plakát és az ESMA-Hungaroplakát -, valamint az új tagként csatlakozott Euro Publicity Kft. hozták létre.
Koltai Viktor szerint az új tagozat megalakulására azért volt szükség, mert a MKRSZ az elmúlt másfél évben nem a szakma, hanem egy jól körülhatárolható tulajdonosi csoport érdekeit helyezte előtérbe, ami a tagok számára elfogadhatatlan volt - áll a közleményben.
Hidvéghy Melinda, az MKRSZ elnöke az MTI kérdésérére visszautasította Koltai Viktor állítását, miszerint egy tulajdonosi csoportot szolgálnának ki.
Emlékeztetett arra, hogy a szakma egyik legnagyobb problémájára próbáltak megoldást találni akkor is, amikor a 2007-ben a közgyűlés határozatot fogadott el a "nem nevesített" táblákon való reklámozás ellen. A tagság már 2008-ban, a reklámtörvény módosításában rögzítettek előtt egy évvel vállalta, hogy nevesítik a tulajdonukban és kezelésükben lévő táblákat. Hidvéghy Melinda hangsúlyozta: a feketegazdaságot erősítő, illegális táblák elleni fellépés nyilvánvalóan közérdek.