Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
A köldök ideje lejárt, ismét jönnek a mellek

A köldök ideje lejárt, ismét jönnek a mellek

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 03. 01.
JODOKCELLO, a svájci crossover csellista Budapesten
2025-05-09 10:47:20

Jodok Vuille - ismertebb nevén JODOKCELLO - a klasszikus crossover új szenzációja, aki most először jön

Szárnyakat adni a jövőnek
2025-05-08 18:00:00

Folyamatosan eleget téve az egyre bővülő nemzetközi érdeklődésnek is, a MÁNE a hazai közönségre

Új előadással varázsolta el a gyerekeket az Etnofon Zenei Társulás
2025-05-07 18:00:00

A MÜPA színpadán bemutatott zenés irodalmi utazás ezúttal az általános iskola alsó tagozatosainak szólt –

Két hangon
2025-05-07 09:57:00

A Várfok Project Room következő kiállításaként két generáció, két médium és két világ mégis egy, az

további bejegyzések a szerzőtől »

Sokan, főleg az idősebb generáció tagjai megbotránkoznak a sok lemeztelenített kebel láttán, pedig a divat már évtizedekkel korábban kihangsúlyozta a női szépség egyik megtestesítőjét, csak talán finomabban, bár nem kevésbé erotikusan elfedve azokat.

Beppe Severgnini olasz szakértő megfigyelései szerint a divat tízévenként változtatja a nőkön a célpontot, ahová a férfiszemeket irányítja.
Az 1950-es években a figyelem egyértelműen a keblekre összpontosult, gondoljunk csak Liz Taylorra, Marilyn Monroe-ra, Sofia Lorenre vagy Brigitte Bardot-ra. A '60-as években a lábak diadalmaskodtak, amelyeket a miniszoknya fedett fel. Mary Quant, a Kessler-nővérek és még sokan mások voltak a legjobb reklámhordozók. A "legalacsonyabb pont" Sandie Shaw mezítlábas énekesnő megjelenésével kezdett hódítani, minden fetisizmus nélkül. Onnan aztán már csak felfelé lehetett újra tendálni - írta Severgnini a Corriere della Sera című olasz napilapban.

A '70-es évek kiemelt része a hátsó volt, a nők akkor kezdték tömegesen viselni a szűk farmereket. Az olasz márkanév a Jesus Jeans volt, a jelszó pedig: "Aki szeret, követ". A ruhadarabnak nagy sikere volt, még a közismerten homoszexuális Pier Paolo Pasolini is beállt dicsérői közé a maga módján, A Jesus Jeans őrült szlogenje című cikkével. A mellek és a lábak háttérbe szorultak ebben a periódusban.

Az 1980-as években az erotikus anatómia szempontjából nézve 180 fokos fordulat következett be: a figyelem újra az első részre terelődött. Ennek a korszaknak lett ikonja Madonna, aki a Like A Virgin klipjével szupersztárrá vált, mint énekes és nő egyaránt.
A '90-es években a köldök lett a sztár. Sokan az új divat kedvéért még az évszakok változásait is figyelmen kívül hagyták. Jovanotti megénekelte a L'ombelico del mondo (A világ köldöke) című dalában. A piercinggel és a farmerből kitüremkedő tangával gazdagított új divat szimbóluma Britney Spears lett: a Baby One More Time klipjében többször ruhát cserélt, de a köldökét egyszer sem takarta el.

Ma már a köldök is lecsengett, visszavonulásra késztette a hideg tél - és a kebel újra elindult diadalútjára. Visszatértünk 1949-hez, a kör bezárult - vélekedik Severgnini.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Divat Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Imádja a táncot? Akkor Miskolcon a helye! Imádja a táncot? Akkor Miskolcon a helye!
  • Körforgásban – Tradíció és modernitás egy új, formabontó divatszínházi előadásában Körforgásban – Tradíció és modernitás egy új, formabontó divatszínházi előadásában
  • Német városból a divatvilág élére – Karl Lagerfeld lenyűgöző élete Német városból a divatvilág élére – Karl Lagerfeld lenyűgöző élete
  • Átadták a Kis Fekete 2023 pályázat díjait Átadták a Kis Fekete 2023 pályázat díjait
  • Meztelen túrázó kampányol a Fast Fashion ellen Meztelen túrázó kampányol a Fast Fashion ellen

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr387844542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard