Aki látta a Flashdance című filmet, esetleg a Szívem érted RAP-es, és a Step up első, netalán második részeit, az tulajdonképpen már anélkül el tudja mesélni, miről is szól a Make it happen - Dobd be magad! című film, hogy látta volna. És nem kell hozzá különleges képesség. Elég csak elképzelni az imént felsorolt filmeknek és még egy csomó más táncfilmnek a lehető legfantáziátlanabb, legsablonosabb utánzatát. Mert a Dobd be magad!-ban semmi eredeti nincs.


Nos, nem tudom, hogy a Dobd be magad alkotóinak, Darren Grant rendezőnek, Duane Adler és Nicole Avril íróknak mi a közük a Center Stage: Turn it up alkotóihoz, de, hogy az ő filmjüknek is egy az egyben ugyanez a cselekménye, az biztos. A többi közelmúltban készült táncfilmekkel való hasonlóság oka már sokkal nyilvánvalóbb, hisz Duane Adler írta a Step up első és második részét és a Szívem érted RAPes első és második részét is. Hát, láthatóan nem azért írt egy újabb táncos filmet, mert a téma újabb mélységeit akarta kiaknázni.
Ha jó fejek akarunk lenni, akkor a nagy előd, a Flashdance előtti tisztelgésnek is vehetnénk, hogy a film azzal nyit, hogy a főszereplő, Lauryn (Mary Elizabeth Winstead) egy garázsban szürke lezser pólóban és fekete passzos naciban edz. De sajnos kiderül, hogy nem tisztelgésről csupán újrahasznosításról van szó.

A sablonos jelenetek mellett szintén bosszantó, hogy a cselekménynek köze nincs a valósághoz. Az ilyen táncfilmek ugyebár arról szólnak, hogy milyen nehéz elérni a célt, megcsinálni, hogy sikerüljön - erre utal az eredeti cím is -, annál jobban örülünk együtt a főhőssel a legvégén, amikor legyőzetik minden akadály. De a mi Laurynünknek a zűrös családi háttéren, és az elszállított autón kívül semmi egyébbel nem kell megküzdenie, hisz csodálatos módon, minden az ölébe hullik.

Oké, rendben a hiteles életábrázolást talán tényleg nem érdemes számon kérni egy táncos filmen, hiszen ezekben a tánc a lényeg. De a Dobd be magad! ezen a téren sem teljesít túl jól, az - én ízlésemnek elég lagymatag - R&B és hip-hop zenékre koreografált táncjelenetekre csak erős jóindulattal lehetne rámondani azt, hogy hatásosak, de azt, hogy profik, még jóindulattal sem.

Ahogy Lauryn az első meghallgatáson táncol, az tényleg béna, amilyen táncstílust pedig a menő bárban elsajátít, azt egy ügyesebb go go-táncos is megcsinálja. Nem kell éveket gyakorolni ahhoz, hogy valaki tudjon mikrofonnal a lába között vonaglani, esernyőket nyitogatni, vagy egy nadrágot szexin levenni. Viszont ezzel a "tudománnyal" valószínűleg eddig nem sokan kerültek még be egy balettintézetbe. Laurynnak sikerült. Mivel az első felvételin azzal utasították el, hogy nem elég nőies, ezért másodjára be dobta magát: egy kicsit több fenékriszálás, na jó, néha egy-egy ugrás, forgás vagy spárga, szexi pillantások - ettől még a legszigorúbb vizsgáztató is ellágyul. Vagy nem?
amerikai filmdráma, 90 perc, 2008
Rendező: Darren Grant
Forgatókönyvíró: Duane Adler, Nicole Avril
Szereplők: Mary Elizabeth Winstead (Lauryn), Tessa Thompson (Dana), John Reardon (Joel), Riley Smith (Russ), Julissa Bermudez (Carmen), Karen LeBlanc (Brenda)