Silvio Berlusconi, az olasz kereskedelmi televíziózás alapítója imázsa megépítésében nem a televíziót, a mozgóképet hívta segítségül, hanem a fotográfiát. Ez derül ki Marco Belpoliti irodalomkritikus-szociológus könyvéből, amely a Guanda kiadó gondozásában jelent meg, és amely fényképeken keresztül mutatja be az olasz kormányfőt.

Belpoliti úgy véli, hogy Berlusconi fotótörténetének két szakasza volt. Az egyik 1988-ig tartott, amikor időnként még a retusálást sem vetette meg. A másik szakaszban pedig "diétával, tornával, kocogással érte el és mutatta meg fizikai átalakulását".
Luigi Broschinak, a Guanda-kiadó vezetőjének megtetszett Belpoliti ötlete, mert, mint a Corriere della Sera című olasz lapnak elmondta, "a fotók többet elárulnak, mint amennyit valaki meg akar mutatni". Szerinte "a könyv olyan kulturális elemzés, amely hatásosabb, mint egy politikai pamflet".