Loudcrowd néven olyan közösségi portált alapítottak a Rock Band és Guitar Hero fejlesztői, amelyen zenés játékokban vehetünk részt, vagy népszerű pop-rock zeneszámokat hallgathatunk.
A honlap indulása, amelyről a Yahoo.com adott hírt, a „Dél-Délnyugat” elnevezésű zenés, filmes, játékos rendezvényhez kötődik, amelyet évente az amerikai Texas államban lévő Austin városban rendeznek meg és amelynek idén március 17-én, kedden volt a megnyitója.Dan Ogles, az egyik alapító tag a Harmonix nevű játékfejlesztő cégtől jött, amely az első Rock Band és Guitar Hero játékokat fejlesztette. A Rock Band és a Guitar Hero különlegessége, hogy a játék során valódi hangszerek műanyag megfelelőit veheti kezébe a felhasználó, hogy ismert könnyűzenei számokat „eljátszva” a virtuális közönség rajongását kivívja.
„Az a célunk a Loudcrowd internetes honlappal, hogy a Guitar Hero élményét egy közösségi portál szociális vonatkozásaival keverjük” – mondta Ogles. „Eddig a játékosok csak a nappalijukban egyedül, vagy szűk baráti körben szórakozhattak a Guitar Heróval, a Loudcrowddal viszont az egész internetnek szól, ahol az emberek egyre többet szocializálódnak.”
Oglest az vonzotta a Guitar Heróhoz is, hogy a zenét keverje a játékkal és nincs ez másképp a Loudcrowddal sem. Az egyedüli különbség, hogy a műanyag hangszerek helyett a regisztrált felhasználók az egerüket igénybe véve flash játékokkal szórakozhatnak, amelyek azért jellegükben nagyon sok tekintetben hasonlítanak Guitar Heróhoz, vagy a Dance Dance Revolutionhoz, egy másik közkedvelt zenei játékhoz, amelyben ritmusérzékünket kellett próbára tenni. Az egyik ilyen játékmódban például a DJ-k munkájához hasonlóan kell "szkreccselni", tehát a forgó lemezjátszón bizonyos felvillanó pontokra klikkelve zenélni.
A játékosok emellett barátaikkal és idegenekkel „táncolhatnak”, vagy játékokra is kihívhatják őket: ez egész olyan, mint egy online virtuális zeneclub. A "talpalávalót" pedig olyan független zenészektől hallhatjuk, mint a Kid Sister, a Ladytron vagy a Santogold.
A Loudcrowd teljesen ingyenes és még reklámokkal sem fárasztja a felhasználót. A honlap úgy próbál pénzt keresni, hogy olyan virtuális javakat árul, mint speciális ruhák az avatárnak (a játékost megszemélyesítő kis figurának), vagy újabb zeneszámok, amelyek felhasználhatók a játékon belül.
Nabeel Hyatt, aki a Lowdcroud kiadásával foglalkozó Coundits Labs cég főnöke, a honlapot ahhoz hasonlította, mintha „a barátaiddal együtt részt vennél egy koncerten.” Az eddigi bétaverziót leginkább 16-26 éves lányok próbálták ki, így az internet előtt sokat ülő hímnemű felhasználóknak ez remek alkalom az ismerkedésre.