Pendulum néven új színházi sorozatot indít a budapesti Trafó Kortárs Művészetek Háza; a nemzetközi "ingajárat" keretében angol, francia, flamand, holland és magyar társulatok összesen hét produkciójával találkozhat a közönség a főváros különböző helyszínein április 8. és 28. között.
A fesztivállal azt szeretnék megmutatni a szervezők, milyen tág jelentéssel bírhat a színház, hiszen nem csupán az épületet jelenti, és nemcsak úgy elképzelhető el, hogy a közönség a nézőtérről figyeli a színpadon játszó színészt, hanem másfajta helyzetek is lehetségesek.Olyan ez a fesztivál, mint egy inga: mindenfelé kilendül, jöhet-mehet; nem az a cél, hogy végpontokat jelöljünk ki.
A hagyományteremtő céllal létrehozott Pendulum programjában egy magyar társulat bemutatója mellett rangos nemzetközi produkciók kaptak helyet, így a sorozat kapcsolódik a Futurspektiv fesztiválhoz és a Nincs Lehetetlen - Holland Kultfeszthez is.
A sorozatban minden előadás "másképp színház". A neves angol rendező, Peter Brook Fragments címmel bemutatott "Beckett-morzsái" a klasszikus értékeket képviseli: a francia C.I.C.T./Théatre des Bouffes du Nord társulatának április 9. és 11. között négy alkalommal játszott produkciója lehet egyfajta középpont, ahonnan mindenfelé el lehet indulni.
A sorozat a brit Tim Crouch England című előadásával kezdődik: a produkció a transzplantáció szó köré épül, annak valóságos jelentésében (szervátültetés) és színházi értelmében is, hiszen más térbe, a Platán Galériába viszi ki a darabot. Az április 8-án és 9-én látható előadás szól az új Európáról, az identitáskeresésről és arról is, hogy miként lehet egy kultúrát egy másikba átültetni.
Wayn Traubnál hagyományos a nézőtér-színpad felállás, de ez az előadás már másképp színház. A flamand Toneelhuis Maria-Magdalena, avagy a hét fátyol tánca című "film-operában" a színház, a film és a zene olvad egybe április 17-én és 18-án.
Április 22. és 24. között a Forte Társulat jelentkezik Isteni vidékek című darabjának bemutatójával. Az egykori Fortedanse nem véletlenül választott új nevet: a Horváth Csaba által vezetett csapat így is jelzi, hogy a tánctól a fizikai színház felé kíván közelíteni - a Kalevala után ismét Szálinger Balázs szövegére, amely ezúttal a görög drámairodalomból veszi témáját.
A holland Dries Verhoeven furcsa filmes-színházi játékot hoz el Budapestre. A tervek szerint a nézők beülhetnek a Moszkva téren felállítandó kis konténermoziba egy filmre, amelyről egyszer csak kiderül, hogy ők is benne vannak: a valóság egy különös játékban összeolvad a virtualitással. A mobil mozi április 23. és 25. között naponta négy alkalommal fogadja a nézőket.
Rendhagyó produkciónak ígérkezik a brit Rotozaza által kitalált Etiquette című színházi játék is, amelyben nincsenek színészek, csak érdeklődő nézők, akik egy-egy fülhallgató segítségével különböző helyzetekben próbálhatják ki magukat és egymáshoz való viszonyukat angol, francia, német, olasz, spanyol, holland, portugál, japán, szlovén vagy magyar nyelven, április 14. és 26. között minden este 5 és 8 óra között a Toldi mozi kávézójában.
A Space Színház máshogy lép tovább a hagyományos színháztól: a holland-magyar társulat "worldwideheroshow"-jában vannak ugyan színészek, de a nézők aktív részvétele nélkül a produkció nem működik; a "hőstehetség-kutató" játékos formában váltja valóra Andy Warhol mondását a bárki által elérhető 15 perc hírnévről. A Space április 27-én és 28-án esténként három-három alkalommal jelentkezik hősvetélkedőjével.