Ismét botrányt kavart Párizsban az innovatív - mások szerint excentrikus - rendezéseiről és performanszairól elhíresült belga koreográfus-rendező, Jan Fabre.
Mint az máskor is előfordult, az előadást lelkesen fogadta a közönség, de felháborodott a kritikusok hada.A Theatre de la Ville-ben színre vitt, a Le Nouvel Observateur jellemzése szerint „pokoli ritmusú” előadásnak már a címe is provokáló: A tolerancia orgiája. Bár a mű többek között azt ostorozza, hogy a világ a profit érdekében mindent eltűr, valójában az orgia alaposan próbára teszi a nézőt, ha tolerálni próbálja a flamand mester által rendezett előadást.
A célpont a fogyasztói társadalom, a konzumerizmus és a verseny, amely még a szexuális teljesítményre is kiterjed. A francia hetilap szerint az még humorosnak tekinthető, amikor három szülő nőt tolnak be áruházi bevásárló kocsin a színre, hogy aztán a legkülönbözőbb előre gyártott ételeket hozzák a világra (amelyeket aztán rögtön fel is falnak). Ezután azonban Fabre „mindenre tüzet nyit, ami mozog”: kigúnyolja a pedofil papokat, a muzulmánokat, az arabokat, a kortárs építészeket, az amerikaiakat, a legkülönbözőbb szélsőségeseket, a szélsőjobb híveit, a homoszexuális fesztiválok igazgatóit, majd magát a közönséget, sőt önmagát is - közben a színészek rasszista és szexista káromkodásokat üvöltenek, úgymond kigúnyolva a rasszistákat és szexistákat.
A Theatre de la Ville színpadán az unalomig ismétlődnek az egyébként szellemesen megrendezett és humoros kollektív önkielégítési és szodómia-jelenetek, a legvadabb imitált szexuális játékok, amelyek ugyan azt voltak hivatottak leleplezni, hogy az önmagáért felturbózott szexuális teljesítmény megöli a gyönyört, ám maguk is erősen kereskedelmi jellegű exhibicionizmusnak voltak tekinthetők. A folyamatos őrjöngés közepette feltűnt egy Krisztus-figura is - barátnőjével, aki a Ku-Klux-Klan csuklyáját viselte.
A Le Nouvel Observateur feltette a kérdést, hogyan vehettek részt maguk a színészek a nem egyszer megalázó, obszcén meztelen jelenetekben. Jan Fabre, írta a lap, hevesen ostorozza a minden perverziót elfogadó rendszert, de annak maga is része.
A belga művész 2005-ben a híres avignoni fesztivál művészeti vezetője volt és ebből az alkalomból saját maga aranyozott szobrával lepte meg a közönséget. A színházi fesztivál publikumának idén nyáron ismét alkalma lesz találkozni a flamand koreográfussal és performansz-művésszel, mivel Párizs után a pápák városában is műsorra kerül A tolerancia orgiája.