"Egy jó film jó marketinggel az év bármelyik szakában közönségsiker lehet" - ezt szűrték le a szakmai elemzők a Halálos iram című Universal-produkció észak-amerikai premierhétvégéjének dolláros rekordbevételéből.
A Universal stúdió számított rá, hogy jó lóra tesz, amikor a száguldozós akciósorozat negyedik epizódjához újból összeszedte a nyolc éve készült eredeti Halálos iramban című rész szereplőgárdáját. A bemutató előtt azonban ők sem álmodtak ekkora eredményről: olyan 40 milliósra saccolták az első hétvégi jegybevételt.A szakmából sokan vakmerőségnek vélték, hogy a stúdió marketingesei a közönségfilmek számára kötelező májusi-nyári nyitány helyett áprilisra időzítették a premiert - de bejött a húzás. A 85 millióból (18,4 milliárd forint) készült mozi a Universal történetének legnagyobb premier hétvégi bevételét hozta 72,5 millió dolláros (16 milliárd forint) jegyeladással, egyszersmind ez lett az észak-amerikai piacon minden idők legmagasabb áprilisi nyitóbevétele. A korábbi Halálos iramban epizódok mind nyáron kerültek moziba, s a legutóbbi futam, a 2006-os Halálos iramban: Tokiói hajsza még így is csak 23,9 millióval kezdett - emlékeztetett a Variety című szaklap hétfői cikke.
Egyébként a széria legjobb startját eddig a Vin Diesel nélkül készült második epizód, a Halálosabb iramban tartotta 50,5 millió dolláros (11 milliárd forint) kezdő bevétellel. "Új modell, eredeti darabokkal" - hangzott a marketingkampány szlogenje, és a Halálos iram valóban megfogta a nézőket, az elemzések szerint elsősorban a spanyolajkúakat és a fiatalokat.
A rendezői székbe a japán kiruccanást is jegyző Justin Lin tért vissza, s ő dirigálta a Vin Dieselt, Paul Walkert, Michelle Rodriguezt és Jordana Brewstert felvonultató eredeti szereposztást.
A látványos autós kaszkadőrmutatványokra épülő sztori nem sokat változott: a gátlástalan Dominic (Diesel) és O'Conner ügynök (Walker) vállvetve aprítják a rosszakat, miközben jelentős járműparkot amortizálnak.
A box office múlt heti sztárja, a Szörnyek az űrlények ellen című 3D-s DreamWorks-animáció a második hétvégéjére jókorát zuhant: 33,5 millió dollárért (7,3 milliárd forint) váltottak rá jegyet, s ezzel a lista második helyezettje lett. A The Haunting in Connecticut című horror pedig 9,55 millióval (2 milliárd forint) jutott a harmadik dobogóra.