Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Filmet forgat Halász Judit

Filmet forgat Halász Judit

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 04. 09.
Megérkezett A végső rítus magyar előzetese
2025-05-23 08:43:09

Nyáron a hűs moziteremben borzonghatunk a legújabb ördögűzős horroron,   A végső rítus   című filmen

Exkluzív interjút adott Jennifer Lopez
2025-05-22 09:12:01

Otthonából üzent a magyar rajongóknak a hamarosan Budapesten koncertező világsztár. Új album, új film, új

Ingyenesen megtekinthető új kiállítás a PaperLab Galériában
2025-05-21 10:29:17

A Divatja múlt című kiállításon Schäffer Zsuzsa fekete-fehér divatfotóit láthatjuk, melyek 1990 és 2001

JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött
2025-05-20 09:10:38

A mindössze 23 éves, osztrák-filippínó kontratenor, JJ, a „Wasted Love" című balladájával elsöprő

további bejegyzések a szerzőtől »

Halász Judit büszke az unokáira. Miközben a beszélgetésben felidézi kedvenc szerepeit, azt is megtudjuk tőle, milyen érzés más bőrébe bújni a színpadon. A kulturális környezet változásáról kritikusan nyilatkozik. Nemrégiben Prima Primissima-díjat kapott, így mindenekelőtt arról beszélgettünk, milyen érzés közönségdíjasnak lenni.

- Nagyon büszke vagyok rá, s különösen akkor érzem megtisztelőnek ezt az elismerést, ha megnézem a korábbi díjazottak névsorát. A közönség elismerését kivívni, hosszú ideig megtartani nagy dolog! A szeretet és a figyelem persze mindenkinek jólesik, de a színészek akkor is ugyanolyan lelkesedéssel, örömmel, szeretettel és odaadással dolgoznak a számunkra valamiért fontos szerepen, ha nem kapnak érte kitüntetéseket. 

- Kisgyerekkorától színpadra vágyott?
- Kilenc-tízéves lehettem, amikor rájöttem, hogy a színészet egy foglalkozás. Addigra túl voltam egy sor iskolai produkción, versmondó-versenyen, sőt, a kórusban szólót énekeltem. Amikor színházba, vagy moziba mehettem, az előadásokat nézve azt hittem, hogy velem valami csoda történik, mert megengedik, hogy belenézzek mások sorsába, életébe. A felismerés után azt mondtam: ja, ha ez egy foglalkozás, akkor nem kérdés tovább, hogy mi legyek felnőtt koromban! Semmit sem szerettem volna ennél jobban, bújtam a versesköteteket, hogy olyan költeményt találják, amit jól elő lehet adni. 

- Milyen a jól előadható vers?
- Általában mindenki a lelkéhez közelálló verset szereti elmondani, de lehet, hogy Tóth Árpád vagy Kosztolányi Dezső költeményeit inkább olvasva kell ízlelgetni. Az előadónak viszont kincsesbánya egy Petőfi-kötet. Ő, aki színésznek szökött el otthonról, olyan verseket írt, amelyekben a tehetséges előadó tökéletesen kiélheti magát a pódiumon. 

- Még mindig érzi a "csodát", amikor az előadásokon más bőrébe bújhat bele?
- Jó, hogy ott mindent ki lehet beszélni, ami a lelkünket nyomja, közben mégis azt mondhatom, hogy ez nem én vagyok, hanem a szerep kívánja tőlem. Nem kell ahhoz meghalnia valakinek, hogy a színpadon meghaljon, nem kell gyilkolnia, hogy el tudja játszani a gyilkos szerepét, csak meg kell találni a szerep igazságát, cselekedetei indítékait. Az évek múlásával persze a színész elvárásai is változnak. Engem ma az érdekel a legjobban, hogy olyan közösségben dolgozzam, ahol egyformán gondolkodunk, ugyanazt akarjuk, senkinek sem kell magára erőltetnie más véleményét, gondolatát, ízlését. Jó kollégákkal és jó rendezővel a kevésbé érdekes darabból is érdekes előadás kerekedhet. 

- Jó társulat lehet a Vígszínházban, amelynek szinte pályakezdése óta tagja. Vagy csak hűséges alkat?
- A pályám első húsz évében nem kellett nap nap után ugyanazokkal a partnerekkel játszanom, hiszen akkoriban évi száztíz tévéjáték vagy -film készült; játszhattam Kiss Manyival, Tolnay Klárival, Básti Lajossal, Kállai Ferenccel, Pécsi Sándorral. Ráadásul a Vígszínház is gyakran hívott meg vendégrendezőt. A rendszerváltás után ez megváltozott; a televízió színészekkel legfeljebb sorozatokat készít, amelyekbe nem biztos, hogy nagy szerencse bekerülni. A színházban pedig cserélődtek, cserélődnek a kollégák. Sok barátom elment innen és sok barátom jött ide. 

- Kritikus szemmel nézi a színházi világ változását?
- Egy-egy előadást nézek kritikusan. Nagyon hálás vagyok, ha a színházban nagy ritkán elfelejtetik velem, hogy a kollégám játssza a szerepet, s nézőként belekerülök az előadás világába. Idővel persze mindannyiunknak kialakul valamilyen színházi ízlése. Előfordult már, hogy nekem egyáltalán nem tetszett egy olyan előadás, amelyik láttán a fél szakma oda volt a gyönyörűségtől. Sok alkotó azt hangoztatja mindenféle művészeti ágban, hogy őt belső kényszer hajtja, s nem érdekli, tetszik-e a produkciója valakinek. A színházban ezt tévútnak érzem. Lehet, hogy a festő el tudja tenni a vásznát a megértőbb következő századoknak, de a színház közönség nélkül élettelen! Ha a színész, a rendező nem tudja, hogy mikor, hol és kiknek szól az előadás, ha nem akar hatni másokra, akkor otthon a négy falnak is megtarthatná az előadást. 

- Melyek a kedvenc szerepei?
- Nagyon szívesen emlékszem vissza néhány szerepre, de mindegyikre más miatt. Szerettem az első vígszínházi szerepemet Az idő vasfogában, nem csak azért, mert az volt az első, hanem mert én sikeres voltam benne. Amikor a frissen megnyitott Pesti Színházban játszottuk A csókot, A trükköt, új generációként tudtuk megmutatni magunkat. Krúdy A vörös postakocsijában kaptam az első drámai szerepemet, amely sokáig váratott magára. Emlékszem az Adáshibára, amelyben, mi úgy éreztük, másként játszottunk, mint addig, nyilván a darabot rendező Várkonyi Zoltán irányítására. Nagyon szerettük A kör négyszögesítését, öten bolondoztunk benne a saját korosztályomból, Venczel, Tahi, Tordy, Kern meg én. Ez a darab indexen volt a Szovjetunióban, s nálunk is betiltották egyszer három évre. Aztán változott a helyzet, és eljátszottuk vagy százötvenszer. Örültem, hogy találkozhattam sok későbbi szereppel, a Szenvedély, az Árulás, a Jelenetek egy házasságból mind olyanok voltak, melyekre szívesen gondolok ma is.


tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház Film Interjú

Ajánlott bejegyzések:

  • Szabad ég, szabad gondolat, szabad élmény – Nyári színház a Városmajorban Szabad ég, szabad gondolat, szabad élmény – Nyári színház a Városmajorban
  • Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez
  • Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház
  • Szeptemberben érkezik a mozikba a Hívatlanok – Második fejezet Szeptemberben érkezik a mozikba a Hívatlanok – Második fejezet
  • Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr1007848332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard