Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Párizs nem elég nagy a franciáknak

Párizs nem elég nagy a franciáknak

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 04. 29.
Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén
2025-05-16 15:00:00

Mindenféle felvezetés nélkül, tegnap megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel. A dalok az

Május 19-én nyitja meg kapuit a Gustav Klimt: The Immersive Experience interaktív kiállítás
2025-05-16 08:55:49

A produkció a legmodernebb technika segítségével vezeti be a látogatókat Klimt csodálatos világába, amely

Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez
2025-05-14 10:56:32

Még egy teaser készült az Oscar-, Golden Globe-, Bafta-díjas és cannes-i nagydíjas Saul fiát és a

Gyergyói népzene a Hagyományok Háza Szabadegyetemén
2025-05-13 18:00:00

A Gyergyói népzene - három generációs örökségvédelmi program megálmodói, értékmentő munkájukat, annak

további bejegyzések a szerzőtől »

A nemzetközi metropoliszokkal rivalizáló világvárossá kívánja átalakítani a francia fővárost és elővárosait az államfő. A "Nagy Párizs" projektjeiről szóló ambiciózus építészeti kiállítás megnyitóján Nicolas Sarkozy szerdán 35 milliárd eurós fejlesztést jelentett be a főváros tömegközlekedésben.

A kormány elképzelései szerint a Párizsra váró városrendezés ahhoz az átalakuláshoz mérhető majd, amelynek során a XIX. század közepén III. Napóleon kívánságára Haussmann báró megrajzolta a francia főváros mai arculatát a széles sugárutakkal és a világ egyik legszebbjével, a Champs Elysées-vel. 

Nicolas Sarkozy tíz világhírű építészcsapatot, köztük a francia Jean Nouvel, Christian de Portzamparc, a brit Richard Rogers és a holland Winy Maas irodáját kérte fel annak végiggondolására, hogy milyennek kellene lennie a Nagy Párizsnak 2050-re. 

Georges Pompidou-ról kulturális központot neveztek el, Francois Mitterrand nevéhez fűződik a Louvre üvegpiramisa, Jacques Chirac létrehozta az Európán kívüli népek művészetének megamúzeumát. Elődjeinek szellemében Nicolas Sarkozy legfőbb beruházása egy a főváros körüli 140 kilométer hosszú földalatti automatikus metró lesz, amely a párizsi régió gazdasági központjait egy gyűrű mentén köti majd össze. 

Ennek megvalósítására külön államtitkárt nevezett ki az elnök Christian Blanc, a párizsi tömegközeledési vállalat (RATP) korábbi igazgatójának személyében. Az építkezések 2012-ben kezdődnek, s a 2024-ben átadásra kerülő hálózat - amelyen keresztül a repülőterek a belvárosból 10 perc alatt lesznek megközelíthetőek - költségvetése meghaladja a 20 milliárd eurót. A cél, hogy az agglomeráción belül egy utas átlagos útvonalának ideje félórára csökkenjen.
A 8 milliós Londonnal szemben a párizsi körgyűrűn belül csak 2 millióan élnek, s az elővárosok minden szempontból leszakadtak a fővárostól. A fejlesztések elsődleges célja: a Párizsban és környékén élő 12 millió ember életminőségének javítása, s az új tömegközlekedési hálózaton belül közvetlen összeköttetés biztosítása az elővárosok között, megszüntetve a jelenleg megkerülhetetlen átszállásokat Párizs központjában. 

A fejlesztésekkel együtt évi 70 ezer új lakás épül és a kormány tervei szerint több, mint egymillió új munkahely jön létre húsz év alatt a párizsi régióban.
Az építészeti elképzelések november 22-ig tekinthetők meg a párizsi Örökségvédelmi és Építészeti Múzeumban. A tervezők valamennyien a kiotói klímavédelmi egyezmény szellemében elsősorban rehabilitációs tervek keretében és nem lebontásokkal képzelték el a városrendezését. A sztárépítészek az urbanisztikai szabályok módosítására is javaslatokkal szolgálhattak. 

Óriási sajtóvisszhangot kapott Antoine Grumbach elképzelése - amelyet az elnök is támogat - aki a Szajna völgyén keresztül összekötné Párizst a kikötőváros Le Havre-ral. Az építész szerint ugyanis kikötő nélkül ma már nem létezik igazi metropolisz, ahogy saját identitás nélkül sem. Ezt azt identitást pedig a Szajna adhatja meg a francia fővárosnak, amelynek mentén nagy sebességű vasút (TGV) és a jelenleg üres tájban függőkertekkel ellátott toronyházas kertvárosok vezetnének a 240 kilométerre fekvő normandiai kikötővárosig.


tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Képző

Ajánlott bejegyzések:

  • Bányahangulat a Balaton-parton Bányahangulat a Balaton-parton
  • Újra várja a festeni vágyókat a titokzatos zebegényi kert Újra várja a festeni vágyókat a titokzatos zebegényi kert
  • A művészet tényleg gyógyíthat? A művészet tényleg gyógyíthat?
  • A meditáló bronzalakok mestere A meditáló bronzalakok mestere
  • Ritka látványosság Prágában Ritka látványosság Prágában

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr507850756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard