Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Budapestet támadják a pomogácsok

Budapestet támadják a pomogácsok

DUÁ a szerző friss bejegyzései 2009. 05. 08.
Paul McCartney mindent kipakol
2010-01-27 07:50:00

Tudja Ön, ki az a Paul McCartney? Nyilván igen, de lehet, hogy igazából mégsem... Barry Miles könyvéből

„Néha bekerülünk a Legyen Ön is milliomosba”
2010-01-24 07:38:00

Decemberben került a boltokba a Pokolgép 1992-es albumának, a Vedd el, ami járnak újrakiadása. Ennek kapcsán

„Az István, a király erdélyi előadásait sosem a románok gáncsolták el”
2010-01-22 06:34:00

Nemrég került a boltokba Varga Miklós két CD-n soha meg nem jelent lemeze, az Európa és a Játék

„Tódultak ránk a jó nők”
2010-01-17 07:01:00

Január 22-én, egy nagyszabású fesztivál keretében a Petőfi Csarnokban lép fel Török Ádám. Vele

további bejegyzések a szerzőtől »

A Blind Myself felbukkanása óta a legkülönlegesebb hazai csapatok közé tartozik, most azonban még egyet csavartak különleges zenéjükön azzal, hogy átváltottak magyar nyelvre. A kommersz zenék hívei messzire kerüljék el a Budapest, 7 fok, esőt, a többieknek azonban erősen ajánlott.

A Blind Myself sosem a középutas csapatok táborát gyarapította, és ha lehet ilyet mondani, a magyar nyelvre váltásnak köszönhetően csak még bizarrabb lett a zenéjük. A banda motorja, Tóth Gergő frontember elég jól ráérzett, hogy egy ennyire non-kommersz, elvetemült húzásokkal teli zenét csak kiherélni lehetett volna hétköznapi dalszövegekkel, így az Isten Háta Mögött énekes Pálinkás „Palika” Tamással közösen ült le összehozni valami kellően hatásosat. A végeredmény több mint különös, de nagyon is működőképes.

Zeneileg a Budapest, 7 fok, eső brutálisan intenzív, riff- és tempóváltogatós modern metal a Blind Myselfre annyira jellemző disszonáns húzásokkal, témákkal, a szövegeknek köszönhetően azonban az egész zene kapott egy olyan ízt, amitől sajátos kettősség jellemző rá. Bizonyos sorok hallatán kimondottan olyan érzése támad a hallgatónak, mintha valami régi magyar alternatív bandát házasítottak volna össze egy agresszív, durva metal csapattal, ami azért valljuk be, nem mindennapi párosítás, és nyilván ízlés kérdése is, kinek mennyire jön majd be ez a vegyület. Ha most esetleg bárki megijedne, az új Blind szövegek azért nem annyira elvetemültek, mint amiket Palika az IHM-ben süvöltözik, nincs éjszakai bagolyzabálás meg szabók megbántása, és bár fehér foltok azért bőségesen akadnak így is, összességében mégis jól sült el a kétesélyes kísérlet.


A zene és a szöveg egységét tekintve talán a Legyek és a Pomogácsok sikerültek a legtökéletesebben, mindkettő telitalálat, de a lemezt szolid blastbeattel indító Megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért, az örvénylő tempókra épülő, de nagyon ragadós Jó szándék kövei vagy a meglepő akusztikus témázgatást is felvillantó 4. fejezet: Cezarománia is kiemelkedőek, nem beszélve a nyomasztó, de mégis egyfajta sajátos szépséget rejtő címadó dalról. Ha egy dallal kellene összegezni a mai Blind Myself lényegét, alighanem utóbbi lenne rá a legmegfelelőbb. A kezdeti idők szélsőségesebb, nehezebben befogadható Blind lemezeihez képest egyébként jobban strukturáltabb, közérthetőbb, önmagát sokkal inkább hallgattató a mai zenéjük, de a 36 perces album még annak ellenére is rendkívül sűrű, hogy rengeteg a nótákban a fogós riff, groove és dallam, sőt, a fejben megragadó, majd ott össze-vissza kavargó sor, tételmondat is. Ennek ellenére a maga furcsaságában nagyon is izgatja az ember fantáziáját a dolog, és éppen simán újra lehet indítani az anyagot, ha lejárt. Pláne, hogy a Judas Priest Painkillerének kissé metalcore-os dinamikájú, a Naprából és a Barbaróból ismert Both Miklós gyilkos gitárszólójával ellátott feldolgozása oldja is egy kissé a borult szigort a műsor legvégén.

Nem hétköznapi, de éppen ezért felettébb figyelemre méltó, a maga groteszk és nem kicsit ironikus valóságában roppant elgondolkodtató lemez a Budapest, 7 fok, eső. Azoknak is érdemes megpróbálkozniuk vele, akik eddig esetleg nem hallgatták a Blind Myselfet, mert ez itt tényleg egy új korszak kezdete a csapat életében.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Zene Rock Metal Draveczki Ádám

Ajánlott bejegyzések:

  • Januárban ismét Tribute Maraton! Januárban ismét Tribute Maraton!
  • A magyar rockzene történetét bemutató képregény jelent meg A magyar rockzene történetét bemutató képregény jelent meg
  • TÁBOR Fesztivál: az ország legnagyobb rockbulija 4 napon át TÁBOR Fesztivál: az ország legnagyobb rockbulija 4 napon át
  • Orgonák éjszakája Orgonák éjszakája
  • Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr817851242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard