Az irodalom olyan, mint kokain, a zene pedig mint a heroin: az első élesíti az elmét, a második pedig butít – jelentette ki Iggy Pop, a legendás amerikai rockénekes, akinek Préliminaires című új lemezét a francia irodalom fenegyereke, Michel Houellebecq Egy sziget lehetősége (La possibilité d'une ile) című, magyarul is megjelent regénye ihlette.

"A regény egész cselekménye a halál előzetese. Az én koromban minden cselekedet, a szeretkezés, a munka, a szórakozás, a pénz hajszolása, a szabadság a halál előzménye. Bármit is teszünk, az óra ketyeg és ez a téma nagyon erős a francia irodalomban, például az egzisztencializmusban" – vélekedett a muzsikus. Iggy Pop, a Stooges egykori frontembere eredetileg csupán néhány dalt komponált volna ahhoz a dokumentumfilmhez, amely a regényből készült, Houellebecq által rendezett film forgatását mutatja be. Az amerikai művész azonban beleszeretett a könyvbe, mert magára ismert a sci-fi alapú történetbe ágyazott emberi sorsban.
"Nekem is vannak kutyáim, barátnőim, éltem a spanyol tengerparton, és Miamiban, ahol most élek, tartja kongresszusait a könyvet ihlető raeliánus szekta" - mondta erről az énekes. Ez a szekta egyfajta UFO-vallás, amely a klónozást tekinti a halhatatlanság felé vezető út első lépésének. Iggy Popnak sikerült azt az ábrándozó melankóliát átültetnie a zenéjébe, amely Houellebecq regényeire jellemző, és leginkább egy fürdőhely téli hangulatára emlékeztet. Az egyik dalban, az A Machine For Lovingban egyenesen az író szavait öntötte zenébe.
Sokak számára megdöbbentő, hogy a rockzene történetének egyik legdühödtebb előadója, akit a Stooges együttes frontembereként a punk keresztapjának tartanak, ilyen stílusban énekel. Ráadásul franciaimádata odáig vitte, hogy a lemezt az Yves Montand által híressé tett Joseph Cosma-Jacques Prévert-dal, a Hulló levelek (Les feuilles mortes) feldolgozásával nyitotta és zárta.