Marilyn Manson a '90-es évek közepén tényleg valami újat, megdöbbentőt és sokkolót képviselt, ma azonban már ő is csupán egy az unalmas és kiszámítható rocksztárok közül. A The High End Of Low című új album még Twiggy Ramirez visszatérése ellenére sem képes felmutatni semmiféle extra érdekességet.
Dőreség lenne nem elismerni, hogy a rocktörténelem egyik leghatalmasabb médiamanipulátora annak idején az Antichrist Superstar lemezzel alapvető mérföldkövet helyezett el a térképen. Mivel mai híveinek jelentős része 1996-ban még az óvodában építette a homokvárakat, nem árt megjegyezni, hogy akkoriban Marilyn Manson tényleg olyan volt, mint akit nem erre a világra szült az anyja. Ismét valami veszélyeset, valami teljesen kiszámíthatatlant hozott a mainstream szinten akkortájt teljesen halott kemény rockzenébe, amivel rengeteget tett azért, hogy a torzított gitáros muzsikák ismét visszatérhessenek a köztudatba a ’90-es évek első felének döglöttsége után.Diszkográfia
- Portrait Of An American Family 1994
- Smells Like Children EP 1995
- Antichrist Superstar 1996
- Mechanical Animals 1998
- The Last Tour On Earth live 1999
- Holy Wood (In The Shadow Of The Valley Of Death) 2000
- The Golden Age Of Grotesque 2003
- Eat Me, Drink Me 2007
- The High End Of Low 2009
Ehhez képest a The High End Of Low egyértelmű csalódás, pedig Manson mellé hosszas évek haragszomrád-játéka után visszatért régi bűntársa, Twiggy Ramirez basszusgitáros. A lemez aránylag megnyerően indul a halálmadár Devour és a súlyosabb Pretty As A ($) – azaz Swastika, de ezt Amerikában most valamiért nem lehetett leírni – kettősével, a Leave A Scar pedig talán még erősebb. Ennek alaptémáját egyértelműen a Depeche Mode Violator lemezéről csenték, de kit érdekel, a végeredmény nagyon jól működik. Bárcsak Dave Gahanék új albumán is lenne legalább egy ilyen lendületes szerzemény… Marilyn és Twiggy egyébként nemcsak ennél a dalnál voltak lopós hangulatban, az első single Arma-Goddamn-Motherfuckin-Geddon kezdő hangjait ugyanis a U2 New Year’s Day-éből szedték, de ez a jellegzetesen kalapálós tempójú téma is beül a fülbe. Nagy kár, hogy körülbelül ez az utolsó, amiről igazán jókat lehet ezt mondani az albumon, innentől fogva ugyanis döbbenetes unalomba fordul a műsor.
találás illetlen lopásokkal
Az amerikai mainstream zenei sajtó ezúttal sem mulasztja el az egekbe emelni Marilyn Mansont – nyilván az Interscope komoly pénzt fektet a produkcióba –, de ettől még ennek a lemeznek sokkal nagyobb a füstje, mint a lángja.