Több mint 31 millió tévénézője volt az Egyesült Államokban Michael Jackson keddi búcsúztatásának, a nemzetközi adatokra azonban még várni kell - közölte szerdán egy médiakutató cég; Los Angeles-i illetékesek szerint 1,4 millió dollárra rúgnak az elhunyt popsztár emlékünnepségével kapcsolatos városi kiadások.
A Los Angeles-i Staples Centerben megrendezett nyilvános búcsúceremóniát 18 különböző tévéhálózat közvetítette élőben, a nagy tévéhálózatoktól a kábelcsatornákon át a három legnagyobb spanyol nyelvű tévéig. A Nielsen Media Research által közzétett első nézettségi adatokból kiderül, hogy az esemény tévéközvetítése 31,1 millió amerikai nézőt ültetett a készülékek elé. A műsort a világ számos országában látni lehetett, ám a globális nézőszám megállapítása még hetekbe telhet.Barack Obama januári elnöki beiktatását 38 millió amerikai követte tévén, az American Idol zenés tehetségkutató show fináléjának 28,9 millió nézője volt, a pekingi olimpia nyitányát 34,2 millióan látták.
Diana hercegnő temetési szertartásának 33,2 millió amerikai tévénézője volt 12 évvel ezelőtt, ám azt még nem lehetett interneten figyelni, ráadásul hét végére (szombatra) esett, és nem munkanapra, mint most a popikon búcsúztatása.
Jackson-emlékünnepség követésére a tévéképernyő helyett sok millióan választották az internetet, az összegzés azonban még erről sem készült el. Az eseményt kínáló honlapok ugyanakkor jelentős forgalomnövekedésről számoltak be. A CNN.com története második legforgalmasabb napjaként könyvelhette el: 10,5 millióan voltak kíváncsiak a portál videóközvetítésére. (Obama beiktatását közel 27 millióan látták náluk.)
A Los Angeles-i hivatalnokok azonban már pontosan tisztában vannak vele, hogy a városnak 1,4 millió dollárjába került a keddi búcsúztatás. A költségek túlnyomó részét az esemény biztosítására kivezényelt 4000 rendőr túlóradíja tette ki, de a közlekedés szervezése, a takarítás és az egyéb szolgáltatások is megterhelték a városi kasszát.