Annak ellenére, hogy az idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik száma Magyarországon a tavalyi év hasonló időszakához képest, a sportautók értékesítésében nem mutatkozik visszaesés, sőt több mint 44 százalékkal több járművet adtak el ebben a kategóriában a tavalyi első félévhez képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) a héten publikált adataiból.
A sportautók mellett a prémium terepjárók esetében is növekedést állapítottak meg: 11 százalékkal több járművet adtak el az első félévben az előző év azonos időszakához képest.Győző Gábor, az MGE elnöke az MTI-nek elmondta: ezekben a kategóriákban az ár nem befolyásolja a vásárlási szándékot, így a 3,6 millió magyar háztartásból még mindig van 6.000-8.000 olyan, amely megengedheti magának, hogy ilyen gépjárművet vásároljon. Hozzátette: az értékesített személygépkocsik több mint 80 százaléka a kis- és alsóközép kategóriába esik, így a sportautók és prémium terepjárók piaci részesedése igen csekély.
