Eltávozott a magyar és a román vasúti történelem egyik legidősebb szereplője és pótolhatatlan tanúja. Többet élt, mint egy évszázadot – ebben az egész vasúttörténet kétharmada benne volt.
Amint azt családtagjai közölték, Kolozsváron szombatra virradóra, életének 101. évében elhunyt Gáspár Ernő vasút- és hídépítő mérnök. Gáspár Ernő, amint arról decemberben, 100. születésnapján a magyar és a román média is beszámolt, még az Osztrák-Magyar Monarchia idején, a Fiume melletti Susákon született, 1935-ben szerzett építőmérnöki diplomát a budapesti József Nádor Műszaki és Tudományegyetemen. Első munkahelye a veszprémi viadukt építkezése volt, erről a Veszprém megyei hidakról nemrég kiadott albumban olvasható a Lovassy Klára múzeumigazgatónak adott, műszaki és emberi részletekben gazdag interjúja.Az 1940-es években részt vett a székely körvasút egy részének, a Szeretfalva-Déda vasútvonalnak az építésében, a világháborút követően pedig Erdélyben alapított családot. Élete során 53 hidat és öt alagutat épített, köztük több bravúros megoldású viaduktot is. 1975-ös nyugdíjba vonulása után egészen a legutóbbi időkig értékes visszaemlékezésekkel járult hozzá a műszaki történelem dokumentumaihoz.
A szellemi frissességét élete végéig megőrző arany-, gyémánt-, rubin- és vasdiplomás építőmérnököt nemrég, tavaly decemberben, 100. születésnapján a Fellegvár alatti kis lakásában Kolozsvárról és Magyarországról is köszöntötték közéleti személyiségek, pályatársak, barátok, a budapesti Műszaki Egyetem rektora pedig levélben üdvözölte.
Isten nyugtassa őt is.