Füstölő gumikkal találkoztak azok, akik vasárnap délután ellátogattak a XIX. Nemzetközi Kamionos Country zárórendezvényére, a gyorsulási versenyre a szegedi Huszár Mátyás rakpartra.
Érdeklődőben pedig nem volt hiány, a több ezer néző megtöltötte a rakpart lépcsőit, amint figyelte, melyik sofőr tudja legtöbbet kihozni járművéből a rövid távon. A kettesével rajtvonalhoz álló versenyzők összesen negyven futamban mérték össze ügyességüket és járművük erejét. Az álló helyzetből startoló versenyzőknek - akik között néhány nő is akadt - néhány száz méteres távot kellett megtennie, a legjobbaknak alig több mint tíz másodperc alatt.A versenyen kiderült, nem minden a gyakran négyszáz lóerőnél is jóval erősebb gépeken múlik, sokat számít a sofőr rutinja és az, miként kezeli a kuplungot és a sebességváltót. Ez különösen azoknál a járműveknél fontos, ahol még kétszer kell benyomni a kuplungot, hogy egy fokozattal följebb kapcsoljon a sofőr.
A rajthoz álló kamionosok különböző taktikákat választottak, volt, aki szépen komótosan kapcsolgatta följebb a sebességváltót, míg mások járművüket sem kímélve füstölő motorral és kerékkel lőttek ki a starttól.
Az esélyegyenlőség biztosítása érdekében a vegyesen induló versenyzők időeredményeit négy kategóriában értékelték: amerikai kamionok, 400 lóerő alatti, illetve feletti teljesítményű nyergesvontatók és egyéb járművek. Az abszolút győztes a nők között Simon Anikó lett 14,89 másodperces idővel, a férfiak között pedig Báder Nagy Attila nyert 10,32 másodperccel.