Volt idő, amikor a kislemezek stratégiai fontosságúak voltak, mint harcászatban a tüzérségi előkészítés. A hetvenes évek a „nagylemez-korszak” fénykora volt, mégis: számos kislemez vált pop-kulturális fétistárggyá. A Queen kislemezei szuvenírek, melyeket a zenekar klasszikus korszakában nem lehetett itthon beszerezni.
A pop nem ismer lehetetlent, halottakat támaszt fel, sőt csodálatos lemezszaporításra is képes. Megjelent a The Singles Collection című gyűjtemény első két doboza, a kompillációt négy részesre tervezik, egyelőre 26 kislemezt jelentetett meg az EMI. A remasterizált felvételek valóságazonos borítóval és tracklistákkal kaphatóak, ez mind szép és jó, de akkor már az ún. lemezcímkéket is az eredeti single-ök lay-outjával illett volna megjelentetni.Az első dobozban az 1973 és 1979 között megjelent kislemezek jelentek meg, a Keep Yourself Alive-tól a Don’t Stop Me Now-ig.
A kollekciókban helyet kaptak olyan kiadások is, amelyek csak egyes országokban jelentek meg, így a gyűjtők bizonyára szabadságra mennek, hogy reggeltől estig csodálhassák a lemezeket. Mivel Pluto zenekarának Magyarországon is fanatikus rajongói vannak, klubot, fansite-ot üzemeltetnek, azt is kinyomozták, ki volt Mercury magyar orvosa, amikor a zenekara 1986 nyarán Budapesten játszott, szóval, ez a nyár permanens ünnep minden rajongónak.
Persze, egy kislemezgyűjtemény nem éppen felhasználóbarát, hiszen minden második szám után cserélni kell a lemezeket, de a bakelitkorszakban ennél is rosszabb volt a helyzet ugyebár, hisz anno számonként kellett megfordítani a korongokat… Igaz, akkor nem hallgattuk meg a töltelék B-oldalt, de a Queen nem pakolt fel reszliket a B oldalakra, ott van például az A oldalas We are The Champions és az e lemez B oldalán található We Will Rock You… Mindkét himnuszt beválasztották a Grammy Hall of Fame-be, azaz a zenetörténet legnagyszerűbb, legértékesebb szerzeményei közé.
A Queen B-oldalai is klasszikusok, érdemes beinvesztálni a gyűjteményekbe, már csak azért is, mert olyan fotókat, grafikákat láthatunk, melyek gyakorlatilag ismeretlenek a magyar közönség előtt, de a szerkesztők voltak szívesek a sorozat darabjai közé illeszteni a zenekar első négyszámos EP-jét is. A első doboz tartalmazza a rockosabb, teátrálisabb számokat, míg a második gyűjtemény a funkys-diszkós zenekart mutatja fel, ugyanakkor itt is vannak rockos számok, gondoljunk csak a Works egyes hard rock monstrumaira.
A Queen számos rekorddal dicsekedhet, ők az egyetlen banda a rocktörtenelemben, amelyiknek minden tagja írt No.1 dalt, Greatest Hits válogatáslemezük világszerte 25 millió példányban kelt el, és 450 hétig szerepelt a brit albumlistán – ezzel az egyik legsikeresebb rocklemez lett a könnyűzene történetében. Ők mentek először dél-amerikai stadionturnéra... Nem is lehet felsorolni a zenekarhoz kötődő összes rekordot, elég csak lakonikusan kijelenteni: minden idők egyik legnagyobb zenekaráról van szó, királynői tisztelet jár nekik.
A dalokat más és más miatt érdemes meghallgatni. Az első kislemezt, a Keep Yorself Alive-ot azért, mert hosszú a gitárintrója, a Seven Seas Of Rhyet azért, mert nagyon sűrű, mindent bezsúfoltak az első egy percbe. A Killer Queent – mely a zenekar első igazi sikere volt - a let them eat cake’ she says, Just like Marie Antoinette-sor miatt, mely utalás a francia királynéra, aki amikor megtudta, hogy a nép éhezik, nem tud kenyeret enni, így szólt: miért nem esznek akkor kalácsot?
A Bohemian Rhapsodyt azért, mert- bár csak hat perces - három hetet töltöttek el a felvételével, aztán kilenc hétig vezette a brit slágerlistát. A Queen univerzális rockzenekar, olyan nagyok voltak hogy csak stadionban volt kellő akusztika a zenéjükhöz, és minden koncertjük egy koronázási mise volt.
Singles Collection 1-2.
EMI
28+26 szám