Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Kétszereplős one man show slusszpoén nélkül

Kétszereplős one man show slusszpoén nélkül

Maul Ágnes a szerző friss bejegyzései 2009. 07. 23.
Rókavadászat Helsingőrben
2010-01-24 08:40:00

Hamlet szerepzavarral küzd, rendezőt játszik, rókára vadászik, előszeretettel szaladgál letolt gatyával és

2010 legjobban várt filmjei
2010-01-03 07:36:00

Egy halom folytatással és remake-kel találkozhatunk 2010-ben a mozikban. Ennek ellenére nem úgy tűnik, hogy

Mesés karácsonyt mindenkinek!
2009-12-20 14:11:00

Még nem késő gondoskodni arról, hogy igazán mesés karácsonyunk legyen. Szétnéztünk a gyerekeknek készült

Avatar: nézel majd, mint a moziban!
2009-12-18 05:52:00

James Cameron Avatarjának sztorijával kapcsolatban megfogalmazódhat bennünk, hogy ezt már ezerszer láttuk. De

további bejegyzések a szerzőtől »

A Csókol anyád! című színdarab olyan, mint egy jó hosszú vicc egy nem túl ütős poénnal a végén. Az előadás két színésze mint szakavatott stand up comedy előadó löki a sódert. Mindegyik a magáét. Nincs közöttük kölcsönhatás, az előadás nem fejlődik sehova, maximum szórakoztatóan hömpölyög.

Félreértés ne essék: aki megnézi a Tháliában a Csókol anyád! című darabot nem fog rosszul szórakozni, sőt az is előfordulhat, hogy végigkuncogja az előadást. Az első jó tíz perc kifejezetten behúzza a nézőt. Valószínűleg ötletesnek tartja majd a hatalmas boríték alakú díszletet, amelyben még az asztalról is borítékhajtóka alakban lóg le az abrosz; és lehengerli az a poénáradat, ami a szövegben található. Arra gondolván, hogy lám minden családban macerás ez az anya-gyerek viszony, perverz örömmel hallgatja, mint gyepálja egymást szavakkal a zsémbes anya és gyermeteg fia.

Az anyuka miután sikeresen szétrombolta fia házasságát - persze csakis fia boldogsága érdekében - most leveleivel bombázza az otthonról elmenekült duzzogó fiacskáját és lelki terrorral próbálja rávenni a hazatérésre. A színpad két fele a két szereplőé, olykor helyet is cserélnek, de mindig elkerülik egymást. Felváltva utálják és szeretik egymást, menekülnek egymás elől, vagy várják, mikor lép be az ajtón a másik. Szünet nélkül levelet írnak és olvasnak, időnként kosztümöt váltanak, eközben pedig a néző lassan immúnissá válik az egyenletes ütemben adagolt közepesen vicces poénokra. A dráma írói, az amerikai házaspár Sam Bobrick és Julie Stein is érezhették, hogy a mindez önmagában kevés ahhoz, hogy éberen tartsa a figyelmet, bizonyára ezért tupírozták fel teljesen lehetetlen fordulatokkal a levelekből kibontakozó cselekményt.

Fotó: Kállai-Tóth Anett

Van minden: a frottírköntösös ötvenes anyából tűsarkús, luxusgöncökben parádézó tévés celeb lesz; össze jön egy látnokkal majd egy transzvesztitával; társalog elhunyt férjeivel, melyek közül az egyik fia közbenjárásával halálozik el. A fiú Elvis-imitátor lesz; bedrogozva kolibrinek képzeli magát; felfedezi, hogy néhai apja egy egész falunyi gyereket nemzett otthonuktól távol; rendszeresen kommandósok törik rá aktuális otthona ajtaját; anyja miatt pszichiátriára kerül, kényszerzubbonyban, begyógyszerezve vegetál. Ezek a hajmeresztő történetek egy pillanatig sem vehetők komolyan, minden csak nevetnivaló kaland, semminek nincs súlya. Fizetni a fiad feleségének, hogy lelépjen; vagy egy vudu pap közbenjárásával elintézni, hogy anyád új férjét felfalja egy tigris - ezek mind csak apró cukkolások az előadásban.

Mindezekből a kalandokból kevés látható a színpadon, a legtöbbről, csak levélből értesülünk. A rendezés nem hozakodik elő az előadás monoton ritmusát megtörő ötletekkel, leszámítva a két táncos betétet, amelyek az utolsó pillanatban rázzák fel a humormorzsáktól jóllakott, már-már elpilledő nézőt. Nagy Ervin az előadás egy pontján váratlanul Elvis módjára kezd csípőt riszálni, miközben egy partvisnyélbe épített mikrofonba énekli a Jailhouse rockot majdnem olyan jól, ahogy maga a Király tette azt egykor. Majd később cowboy-szerelésben lép ki a színpadra, hogy egy sajátos country táncprodukcióval kápráztassa el a szórakozásra éhes nagyérdeműt.

Fotó: Kállai-Tóth Anett
A színészek teszik a dolgukat, bár az nem túl komplikált, hisz kimerül abban, hogy vicces szövegeket viccesen kell előadniuk. Vári Éva paróka -és ruhaváltásaival szinkronban újabb és újabb arcait mutatja meg a fián zsarnokoskodó, kozmikus kalandozások után lelki békét lelt, majd hírességgé válását követően embergyűlölővé váló anyának. Nagy Ervin is minden nehézség nélkül zongorázza végig a harmincéves óriáscsecsemő személyiségváltozásait a mimóza balektől a lélektelen lélekelemzőig. Mindketten paralel nyomják saját one man show-jukat, mivel az általuk játszott anya és fia az előadás végéig nem találkozik személyesen, sőt gyakran még egymásnak írt leveleik is elkerülik egymást, szinte nincs közöttük semmilyen valódi interakció. Egészen az utolsó pillanatig, amikor is a tékozló fiú hazatér doktori címmel és hibátlan öltönnyel felvértezve anyja újabb bántásai ellen.

Fotó: Kállai-Tóth Anett

Az előadás utolsó jeleneteiben pszichiáterként, hideg profizmussal analizálja saját anyját. Nagy Ervin a fiú szerepében leereszkedő és érzelemmentes, nem megbocsátani, hanem törleszteni, elégtételt venni jött haza. Vári Éva pedig elesettnek, és öregnek tűnik, már nem az eddig látott legyűrhetetlen karakán nő, inkább egy fecsegő, zavart néni. A poéndömping után egy ilyen zárlattal nehéz mit kezdeni. Csattanónak lapos; ahhoz pedig, hogy a történetben rejlő mélyebb rétegeket villantsa fel kevés.

Csókol Anyád!

A Thália Színház és az Orlai Produkciós Iroda előadása

Író: Sam Bobrick, Julie Stein
Fordító: Zöldi Gergely
Rendező: Znamenák István
Színészek: Vári Éva és Nagy Ervin
Jelmez: Cselényi Nóra
Koreográfus: Dékány Edit
Producer: Orlai Tibor

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház Ügyelő

Ajánlott bejegyzések:

  • Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • Két jubileum – egy rendhagyó évad! Két jubileum – egy rendhagyó évad!
  • Szabad ég, szabad gondolat, szabad élmény – Nyári színház a Városmajorban Szabad ég, szabad gondolat, szabad élmény – Nyári színház a Városmajorban
  • Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr157856454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard