Habár júniusra tervezett második magyarországi koncertjük tisztázatlan körülmények között elmaradt, a massachusettsi Killswitch Engage hívei azért megvigasztalhatják magukat a többszörös aranylemezes brigád új albumával, ami - árulkodó módon - a zenekar nevét viseli.

Ennek ellenére a differencia nem akkora, mint arra egyesek talán számítottak, és összességében ez így is van rendjén. Az persze elég nyilvánvaló volt, hogy merre lehet színesíteni: a zene ezúttal még dallamosabb, még fogósabb lett, mint eddig volt, tehát hoz némi frissességet a lemez a jól ismert Killswitch stílusba, de egetverő különbségekről vagy pláne váltásról még ennek ellenére sem lehet beszámolni. Pláne, hogy néhány hallgatás után kiderül: nincs szó butításról, továbbra is ott vannak a szeren az egymást erősítő kétgitáros megoldások, technikázások, most egyszerűen csak mást domborítottak ki.
A legnagyobb előrelépés a vokálharmóniák terén történt, hallhatóan igyekeztek minden lehetséges eszközt bevetni annak érdekében, hogy tényleg a maximumot hozzák ki Howard Jones amúgy is óriási hangjából és ízes dallamaiból. A hangzás is jó vastag, bár kétségtelenül kevésbé sűrű, mint eddig. Az azért hallatszik, hogy O’Brien bevonása nem vonta maga után a mániákus Adam Dutkiewicz gitáros-dalszerző-hangszerelő kiszorítását a stúdiócuccok mellől… Összességében tehát szellősebb a lemez, mint a korábbiak, de a zenekar stílusa összetéveszthetetlen. Ez itt egyszerűen a következő lépcsőfok, méghozzá az, amire sokan már a The End Of Heartache után is számítottak. Ráadásul továbbra is benne van az a kettősség, amiért eddig is annyira lehetett szeretni a Killswitch Engage-et: egyszerre szenvedélyesen szép és irgalmatlanul energikus a zene.

Mike D'Antonio basszusgitáros, Joel Stroetzel gitáros
Valahol nonszensz, de a bónusszal is alig valamivel 40 perc fölé kúszó lemez mindegyik dala sláger, még a Killswitch Engage mértékével is, pedig eddig sem kellett a szomszédba szaladniuk a fejből kiverhetetlen dallamokért és gitárharmóniákért. A slágeres fogósság ráadásul a refrénekről átterjedt olyan részekre is, amik az eddigi lemezeken néha háttérbe szorultak a bombakórusok mögött. A nyitó Never Again, a nem véletlenül klipesített Starting Over, az elsőként kiszivárgott Reckoning vagy a már-már színtiszta heavy metal Save Me elől egyszerűen képtelenség elmenekülni. A leghagyományosabb dal talán az A Light In A Darkened World címet viseli, ha pedig a tábor egyik tuti jövőbeli favoritjára kellene fogadni, egészen biztosan a The Returnt említené az ember, egy heroikusan építkező, szívfacsaró dallamokkal telerakott bánathimnuszt, ami már-már a Heartache album címadóját idézően érzelmes és együtténeklős. Nagy kár, hogy Budapesten ezúttal nem hallhattuk ezeket a dalokat, mert garantált, hogy élőben leszakítják a plafont.
Érthető, ha valaki már túl slágeresnek, túl dallamosnak találja majd ezt az albumot, és az is kérdéses, hogy egy ennyire ragadós, a hallgatót gyorsan beszippantó anyag mennyire lehet izgalmas hosszabb távon. De ezekkel a minden feleslegtől mentes, maximálisan kipofozott dalokkal akkor sem nagyon lehet vitatkozni.