Először nyílik lehetőség Magyarországon Leonard Cohen előadását élvezni, a hetvennégy éves világsztár augusztus 31-én a Papp László Budapest Sportarénában koncertezik.
Dalszerző, énekes, zenész, költő és író egy személyben a jókora művészi termést maga mögött tudó Leonard Cohen. Nyárzáró budapesti koncertjére főleg előbbi minőségeiben érkezik, de költészete is szerves része zenei muníciójának. A fellépés része 2008–2009-es világkörüli turnéjának, mely során már a Glastonbury Fesztivál fiatalokból álló tömegét is elvarázsolta.Nem meglepő, hogy a kanadai világszerte teltházas koncerteket ad, szerteágazó művészi tehetségét olyan sikeresen gyúrja össze zenei produkcióvá, hogy szinte mindenki megtalálja benne saját világát. Erősen spirituális és társadalomkritikus szövegei egyaránt megérintik a mélyen vallásos idős hölgyeket, de a lázadó, politikából, társadalomból kiábrándult fiatalokat is. Kiemeli a családi összetartás, a barátság, a szerelem jelentőségét, hol árnyaltan, hol élesen kritizálja a társadalomra telepedő vérszívókat, a pénz hatalmát, a médiát és a médiával erős függésbe került tömegeket.
A kritikus világszemlélet magvai már korán csíráztak benne. Erősen vallásos zsidó családból származik, a hit már gyerekkorában megalapozta későbbi küldetéstudatát és szövegei tematikájának nagy részét. "Nagyon messianisztikus gyerekkorom volt, azt mondták, hogy Áron főpap leszármazottja vagyok" – mondta Cohen 1967-ben. ’94-ben új spirituális utakat keresve visszavonult a Los Angeles közelében fekvő Mount Baldy zenközpontba, ahol két évvel később zenbuddhista szerzetessé szentelték, neve Jikan, azaz csöndes lett. Egyik legismertebb vallási témájú dala, a Hallelujah számos előadó által feldolgozásra került, ám ez elmondható szinte egész művészi munkásságáról.
Gazdag költői és írói munkássága a zenélés miatt szorult háttérbe, de verseit, regényeit ma is szívesen idézik. 1963-ban írt The Favourite Game (A kedvenc játék) és a 1966-os Beautiful Losers (Szépséges vesztesek) regényei magyarul is megjelentek; legjelentősebb verseskötete a ’64-ben kiadott Flowers of Hitler (Hitler virágai).
Aztán 1967-ben jött első albuma, a Songs of Leonard Cohen, és innentől jóval kevesebb energiát fektetett az írásba. Már ezzel a kiadvánnyal klasszikus dalokat adott a világnak, a Suzanne, Sisters of Mercy, So Long, Marianne and Hey és a That’s No Way to Say Goodbye máig rádióbarát felvételek maradtak. Mélyen érzelmes, lírai dalai zenei karrierje elején countrys hangszerelésre épültek, majd a hetvenes évek pop- és kabarézenéje és a nyolcvanas évek szintetizátorkorszaka is folyamatosan alakította Cohen ízlését és előadásmódját.
Tizenegy megjelent albumai között olyan klasszikusok kapnak helyet, mint a már említett legelső, a Songs of Leonard Cohen (1967); a Songs of Love and Hate (1970); az I’m Your Man (1990) és a Dear Heather (2004). A nyolcvannégyes Various Positions című lemeze – amelyen a Hallelujah is található – jól példázza egész pályafutásának lemezeladásait. A Columbia Records egész egyszerűen nem adta ki ezt az albumot az Egyesült Államokban Cohen népszerűségének időszakos visszaesésére hivatkozva. Ugyanakkor Kanadában és Európában is nagy sikere lett a Various Positionsnek, csakúgy, mint többi megjelenésének. Ez a két piac, amelyiken Cohen a legtöbb eladást produkálta egész karrierje során.
Világszerte több mint ezer feldolgozást készítettek műveiből, adaptációival a U2, Sting, Johnny Cash, az R.E.M., Nick Cave és Rufus Wainwright is tisztelgett már Cohen előtt. Még soha sem lépett föl Magyarországon, ennek ellenére jókora hatással volt számos hazai művészre, nálunk Zorán Volt egy tánc-feldolgozása a legismertebb. Zorán is szerepel a 2003-as A vendégek című feldolgozáslemezen, melyen többek között a Kispál és a Borz és Müller Péter Sziámi mellett rója le tiszteletét. Kern András ezt egyből egy egész lemezzel tette meg még 1998-ban, az Engem vársz dalait Fábri Péter fordította magyarra.