Ha egy koncerten nemcsak a közönség, hanem a színpad szélén álló technikus is táncol, az jelent valamit; az 808 State fergeteges koncertet adott a Sziget fesztivál Party Arénájában.
Graham Massey, a több mint két évtizede alakult csapat kulcsembere arról is beszélt, hogy a dance zene kultúrája alapvetően megváltozott az elmúlt néhány évben. "Mindenki azt mondja, a manchesteri dance kultúra, az úgynevezett Madchester hangzás a Hacienda klub idejéből, 1988-89-ből ered. Valójában korábbról, az ecstasy kábítószerrel történt találkozásából alakult ki, ami mindent megváltoztatott akkoriban. Igaz, Manchesterben korábban is fejlett volt a zenekultúra, nagyon sok zeneimádó ember élt ott, valahogy jellemző volt a jó ízlés, ami tükröződött a klubokban" - mondta Graham Massey a csütörtök esti koncert előtt. Kiemelte: különös most látni, ahogy a dance zene kultúrája napjainkra elveszítette a büszkeségét, a zenei minőséget, és elharapózott a középszer.Utóbbi sohasem jellemezte az 808 State-et (tagok: Graham Massey, Andrew Barker és Darren Partington), amely 1988 és 2002 között kilenc acid house albumot adott ki, és egyik meghatározója volt a világ dance zenéjének. Olyan sztárok működtek közre lemezeiken, mint Björk, Bernard Sumner, Ian McCulloch vagy éppen James Dean Bradfield, aki a Manic Street Preachers-szel szombaton lép a Sziget fesztivál nagyszínpadára.
"Nem tervezzük, hogy az 808 State új zenei anyagot, albumot ad ki. Tizenöt éven át csináltuk együtt Andrew-val és Darrennel az intenzív közös munkát, minden egyes nap. Másfajta energiát jelent teljes mélységig benne lenni egy ilyenfajta zenében. Ez a másfél évtized mindannyiunk életét megváltoztatta, rengeteg új zenekar jelent meg ez idő alatt. Koncerteken, live act-eken viszont még mindig nagyon élvezzük a közös fellépést, a világ különböző pontjain különböző emberekkel találkozni fantasztikus érzés. Mindannyian zenészek vagyunk, dolgozunk tovább, csak külön-külön" - fejtette ki Graham Massey, aki a csütörtöki koncerten a Szigeten szintetizátoron, gitáron és szaxofonon is játszott.
Azzal kapcsolatban, elképzelhetőnek tartja-e, hogy valaha még együtt dolgozik Björkkel, Graham Massey nemmel válaszolt. "Ami egyszer megtörtént, nehéz megismételni. Egy spontán találkozás volt annak idején közöttünk, ez vezetett Björk közreműködéséhez az Ex:El lemezen, valamint ahhoz, hogy producerként és zenészként dolgoztam vele első két szólóalbumán, a Debut-on és a Post-on" - mondta erről.
Massey jelenlegi projektje a Sisters of Transistors nevet viseli; ebben négy hölgy elektromos orgonán játszik, ő pedig dobol. "Elég furcsa projektről van szó, hiszen a hatvanas évekből származó orgonákon játszanak a lányok. Jó móka a dolog; ha belegondolsz, a techno meg a dance őse is valahol ezekből az orgonákból jött elő" - fogalmazott a zenész, hozzátéve: első albumuk, amelyen Alan Hempsall, a bizonyos körökben kultuszzenekarként nyilvántartott Crispy Ambulance frontembere is közreműködött szövegíróként, megjelenés előtt áll.