Amerika-szerte tarol az új elmélet - a múlt héten már erre szavaztak a legtöbben. A földönkívüliek elfogott példányait három évtizede egyetlen titkos gyűjtőhelyen tároljuk.
A Peter Jackson produkciójában készült District 9 című sci-fi akciófilmre ültek be a legtöbben a hét végén az észak-amerikai mozikba.Jackson, A Gyűrűk Ura-trilógia rendezője elsőfilmes dél-afrikai kollégájának, a reklámfilmes Neil Blomkampnek szavazott bizalmat, amikor felkarolta az áldokumentumfilm stílusban, ismeretlen színészekkel leforgatott produkciót. A sztori közel három évtizede a Földre érkezett idegenekről szól, akiket egy körbekerített dél-afrikai nyomortelepre zsúfoltak össze. A 9. kerületiek (District 9) csak haza szeretnének jutni, ám az ellenséges környezet belőlük is a legrosszabbat hozza ki.
A debütáló hétvége a filmet gyártó és forgalmazó Sony Pictures vasárnapi becslése szerint 37 millió dolláros (7,2 milliárd forint) jegybevételt hozott. Rory Bruer, a stúdió forgalmazási főnöke részben a jól felépített, figyelemfelkeltő marketingkampánynak tulajdonította az ígéretes kezdést. A reklámokat a földön kívüliekkel szembeni előítéletekre hegyezték ki: a posztereken arra bíztatták az embereket, hogy jelentsék, ha földönkívüli idegent látnak, a buszok ülésein pedig "csak embereknek" feliratok jelentek meg.
A múlt heti kasszasiker-listavezető, a G. I. Joe a második helyre esett vissza 22,5 milliós (4,4 milliárd forint) bevétellel, a harmadik a The Time Traveler's Wife című romantikus dráma lett 19,2 millióval (3,7 milliárd forint). A negyedik helyen Meryl Streep vígjátéka, a Julie and Julia végzett 12,4 millió dollárral (2,4 milliárd forint), az ötödik pedig az animációs tengerimalac kommandó, a G-Force - Rágcsávók 6,9 millióval (1,3 milliárd forint).