A szponzorációs bevételek visszaesése ellenére az első számítások szerint több mint 150 millió forintos nyereséggel zárt a most befejeződött Sziget Fesztivál.
Ez mintegy 50 százalékos növekedést jelent 2008-hoz képest - közölte az econet.hu Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde honlapján. A közlemény megjegyzi: némiképp csökkentette a fesztivál pozitív eredményeit, hogy az augusztus 11-én rendezett Zene a Rasszizmus ellen című programsorozat nem termelte ki a ráfordításokat.A Sziget Kft. 2009-es rendezvényei - a T-Home Gyerek Sziget, a Volt Fesztivál, a Balaton Sound, a Félsziget Fesztivál, a Zene a Rasszizmus ellen, és a Sziget Fesztivál - az előzetes kalkulációk szerint összessen 350-400 millió forint körüli eredményt termeltek. A Sziget Kft.-t jelenleg a Volt Fesztivál és a Balaton Sound eredményének 50 százaléka illeti meg. A Sziget Kft. 26 százaléka a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett econet.hu leányvállalatának, az Est Media Group Kft.-nek (EMG) a tulajdonában van.
A Sziget Kft. felvásárlási programja 2007 novemberében kezdődött meg és 2013-ra fejeződik be. Ekkorra az econet.hu Nyrt. megalapozott célkitűzése a 800 millió forint körüli kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) elérése - áll a cég közleményében. 2013-ra az econet.hu Nyrt. és részvényesei a Sziget Kft. 75 százalékát birtokolják majd, összesen legfeljebb mintegy 5 milliárd forintnyi mindenkor teljesítményfüggő vételár ellenében, amelyből 1,1 milliárd forintot már kifizettek. A teljes vételárat csökkenti majd a Sziget Kft.-től évente kapott osztalék összege.
A fesztiválon idén - figyelembe véve a 2009. augusztus 10-én tartott Tankcsapda-koncertet is - rekordszámú, 390 ezer látogató vett részt, a napi csúcs 70 ezer látogató volt.