A Stahl magazin köszöntője szerint Stahl Judit régi vágya teljesült az újság megvalósulásával. Bizonyára sokan álmodoznak arról, hogy legyen egy saját magazinjuk, aminek ráadásul a címe a saját nevük. Csak hát legtöbbjüknek ez nem sikerül. De Stahl Judit nem az a típus, akinek valami nem jön össze.
Nem túl sok olyan intézményesült, vagy legalábbis brandnévvé vált celeb van a világon, aki saját magáról nevezte el saját magazinját. Így kapásból Jamie Oliver és Oprah jut eszembe, utóbbinak persze már a teljes nevét sem kell kiejteni, elég csak meglátni egy nagy O betűt, és mindenki tudja, hogy a The Oprah Magazine-ról van szó. Ami tegyük hozzá, Oprah médiabirodalmának csak az egyik kiadványa a sok közül. Szóval, még Stahl-nak is lehet hová fejlődni...De már az sem kevés, amit ő és párja, Bohus Csaba felépítettek: televíziós főzős műsor, tíz szakácskönyv rekord eladási számokkal, egy könyvkiadó - Kulinária - egyéb gasztro témájú bestsellereknek, étel házhozszállítás a Gastroyallal és most ez a magazin, ami persze kitűnő reklámfelület az összes előbb felsorolt dolog számára.
Az egyik első benyomása az embernek a magazint végiglapozva az, hogy nem véletlen Stahl a címe, mert tényleg minden lapja a Stahl-birodalomról szól.
A cikkek szerzői és szereplői nem kis százalékban Tv2-ős, vagy volt Tv2-ős kollégák - Máté Krisztina, Pálfy István, Bombera Krisztina -, de találunk cikket Bohus Csabától is. Ettől ez egésznek van egy olyan színezete, hogy sok energia nincs az újságban, adott emberekkel dolgoztak és hozzá tehetjük azt is, hogy hozott anyagból is, hiszen több recept, mint például az Epermisu, a Hajni makarónija, vagy a Görög citromos süti már évek óta ismert azok számára, akik Stahl Judit műsorokat néznek, vagy könyveit olvassák.
A magazin egyébként nem csak azoknak szól, akik Stahl Judit receptekre éhesek, vagy konyhai praktikák, gasztronómiai témák iránt érdeklődnek. Több helyen leírták már, hogy a magazin valamelyest hajaz Martha Stewart Livingjére, ami a gasztro témán túl még a kertészkedéstől a lakberendezésig mindenféléről szól. De számomra sokkal inkább tűnik úgy, hogy a Stahl inkább egy Cosmopolitannal keresztezett recept újság, ami elég furcsa kombináció. Stahl Judit bevezetője szerint a Stahl egy olyan lap lenne, ami a receptek mellett egy csomó praktikus, hasznos cikkel is tele van. De nem valószínű, hogy aki mondjuk hasznosnak találja az egyébként tényleg ötletes és releváns infókat tartalmazó robotgéptesztet, az falni fogja a hogyan vásároljunk bikinit típusú cikkek sorait, pláne, ha olyan falrengető okosságokat talál benne, hogy: bikinit a fehérnemű, vagy fürdőruha üzletekben vegyél, legyen elképzelésed arról, milyen bikinit szeretnél, és mielőtt elindulsz önbarnítózd be magad, mert különben nem fogsz tetszeni magadnak a tükörben. Míg az újság első fele recepteket tartalmaz, és mindenféle konyhai témát feldolgoz, valamint gasztro témájú interjúkat közöl, addig egyre hátrébb lapozva azon kapja magát a feltehetően háztartásában és konyhájában rutinosan eligazodó olvasó, hogy kiokítják arról, hogy a nagytakarításnak része a függönymosás is, és az ablakmosás az ablaküveg és az ablakkeret megpucolásából áll.
A 130 oldalas magazin 82. oldalára ki lehetne tenni, hogy "vigyázat innentől agyatlan csajmagazinos cikkek következnek!" Ezek témája ráadásul egytől egyig lerágott csont. Lásd: ismerkedés interneten, a napozás tízparancsolata, valamint a randizás szabályai. Utóbbi, Kánya Kata által írt cikk - a nagytakarításról szóló értekezés mellett - a lapszám mélypontja és nemcsak a más cikkeknél is alkalmazott idegesítő tipográfia miatt (nagy kisbetűk és még nagyobb számok), hanem az olyan mondatok miatt, hogy: Írj egy papírra öt számodra nélkülözhetetlen tulajdonságot az igazidról", vagy "Mindig úgy indulj el otthonról, mintha a nagy Ő-vel találkoznál."
Nem tudom, szándékuk volt-e a lap kitalálóinak, hogy egy konkrét célcsoportot célozzanak meg, mindenesetre én nehezen tudok elképzelni egy olyan célcsoportot, aminek tagjait ugyanúgy érdekli az, hogy hány típusú serpenyő létezik, mint az, hogy mit evett ebédre Máté Krisztina, vagy milyen szandija van Victoria Beckhamnek. Miután a magazint végig lapozva, agyamat átmosta a hátsó traktusban lévő sok nőcis, "hasznos" infó, és újból egy pillantást vetettem a tartalomjegyzékre, elszörnyedve láttam, hogy az ott szereplő ínycsiklandó gránátalmás csirke fotójára "ráfolyt" egy nagy adag piros körömlakk.
Aztán rájöttem, hogy a piros paca bizonyára inkább paradicsomszósz, egyrészt, mert a körömlakk a húson nem lehet guszta egyetlen képszerkesztő számára sem, másrészt mert ebben a számban - bár számtalan kence-fice cikknek álcázott reklámjával találkozunk - körömlakkról nincs is szó. De nem tartom kizártnak, hogy az őszre beígért következő számban elolvashatjuk a 10 tipp, hogy tartós legyen a körömlakkod című cikket.
Abból, hogy a nyár elején megjelent magazint úgy elkapkodták, hogy képtelen voltam hozzájutni, csak akkor, amikor most nyár végén újból terítették vele az újságos standokat, arra következtettem, hogy egy profin összerakott magazint foghatok majd a kezembe, ami rátapintott egy piaci résre, és valami újat nyújt. De sajnos nem valószínű, hogy rendszeres vásárlójává válnék a Stahlnak még viszonylag visszafogott, 595 forintos ára ellenére sem. Receptet bármennyit olvashatok az interneten ingyen is, azt pedig, hogy melyik testalkatra, milyen bikini előnyös, megírták már egy tucat másik női magazinban.